събота, 8 октомври 2011 г.

10 prinsip dari Gandhi bagaimana untuk mengubah dunia

10 prinsip dari Gandhi bagaimana untuk mengubah dunia


1. Perubahan

"Anda mesti menjadi perubahan yang anda ingin lihat di dunia."

"Sebagai manusia, kebesaran kita terletak tidak begitu banyak yang dapat membina dunia lagi - ini adalah mitos zaman atom -. Seperti yang mampu untuk membina semula dirinya"

2. Kawalan

"Tiada siapa yang boleh menyakiti saya (penghinaan) tanpa kebenaran saya."

3. Ampun

"The lemah tidak akan dapat memaafkan. Ampun adalah sifat yang kuat. "

"The" mata ganti mata "hanya boleh membawa kepada buta lengkap di dunia."

4. Tindakan

"Satu auns amalan bernilai lebih daripada satu tan pengajaran."

5. Ia kini

"Saya tidak mahu meramalkan masa depan. Saya bimbang hanya kira-kira sekarang. Tuhan telah memberi saya mengawal masa depan. "

6. Setiap manusia adalah

"Saya seorang yang mudah terdedah kepada kesilapan seseorang manusia yang lain. Pada masa yang sama mengakui bahawa saya telah rendah hati untuk mengakui kesilapan mereka dan mengkaji semula tindakan mereka. "

"Adalah kurang bijak terlalu yakin tentang kebijaksanaan seorang lelaki. Ia adalah sihat untuk diingatkan bahawa kuat mungkin menunjukkan kelemahan, dan paling bijak mungkin salah. "

7. Ketabahan

"Pertama mereka tidak mengendahkan kamu ketawa, kemudian memerangi kamu, maka anda menang."

8. Kebaikan

"Saya hanya melihat kualiti yang baik dalam masyarakat. Sejak saya sendiri tidak sempurna pagi, saya tidak akan membenarkan dirinya untuk berasa kekurangan orang lain. "

"Manusia adalah sangat besar kerana ia telah bekerja untuk kebajikan jirannya."

"Saya rasa kepimpinan sekali bermakna otot, tetapi hari ini ia bermakna dapat bergaul dengan orang."

9. Kebahagiaan

"Kebahagiaan adalah ketika apa yang anda fikirkan, apa yang kamu katakan dan apa yang kamu lakukan adalah dalam harmoni."

"Sentiasa bertujuan untuk keharmonian lengkap fikiran, perkataan dan tindakan. Sentiasa bertujuan untuk membersihkan fikiran anda dan semua akan baik. "

10. Pembangunan

"Pembangunan yang berterusan adalah undang-undang alam dan satu yang sentiasa cuba untuk mengekalkan dogma beliau untuk muncul konsisten, jatuh ke dalam kesukaran."
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс. За контакти: yphalachev@gmail.com