САЩ са съсредоточени към дестабилизиране на еврото и гонитба на превес в Североатлантическия съюз. Целта е засилване на американския долар, което би дало възможности за излизане от колапса, в който е изпаднала американската икономиката.Създаването връзка на принципа на скачените съдове между долара и еврото е доста популярна в схемите на спекулантите, които работят усилено за дестабилизация на европейската валута. Война се води на много фронтове и с различни тактики: от пускане на слухове и организирани кампании до удари под кръста на най-високо равнище.Към тези обстоятелства се прибави и факът, че ЕС все още няма единна организация за сигурност и прогнози. Липсата на анализи и прогнози следва всяко начинание на Брюксел, като го обрича на неуспех. В ЕС за съжаление цари пълен хаос и неспазване на елементарни правила за стабилност по отношение на държавен бюджетен дефицит.
Неприятен момент за САЩ е естествено е превръщането на Китай в икономическа супер сила и нежеланието на официален Пекин да приеме лидерството на Щатите. Към проблемът Китай се прибавиха и Южна Корея, Индия,задава се и Бразилия от другия край на света.В Киргизстан след преврата влиянието на САЩ намаля под санитарния минимум. В Грузия опозицията отрезвя и е и на път да обърне интересите си на изток, като даде на екипа на Обама да разбере, че САЩ няма да имат вече такова влияние в държавата им.
Украйна след изборите се върнаха към „матушка“и подписаха долгосрочни договори с Москва,върна Севастопол за дълъг срок,и има вероятност да даде на Газпром и тръбите.Руският президент Дмитрий Медведев покани Украйна да се присъедини към организацията за сигурност на бившите съветски републики.
На Балканите нещата определено стоят безнадеждно: православните Гърция и Сърбия се свързаха със сериозни енергийни проекти, в партньорство с Русия.През последното десетилетие Русия,се превърна в най-важния икономически партньор на Турция.Подписването на 20 нови протоколи и споразумението за премахване на визите , ще съдействат за по-нататъшното взаимодействие и ще улеснят бизнеса .Търговския оборот между двете страни да достигне 100 милиарда долара в идните пет години са намеренията, и това показва превръщането на някогашните врагове в близки икономически и политически партньори. Турция обвърза икономиката си с Москва,и Русия прие нейното посредничество за партньорство с Иран и Китай. Иран се съгласи да извърши размяната на ядрено гориво,Турция доказа,че е нужна на ЕС,или поне така изглежда. Техеран ще изпрати в Турция 1200 кг от ниско обогатения си уран, който ще бъде преработен в ядрено гориво за иранския реактор за медицински изследвания. Докато НАТО бе единственото военно-политическо обединение, Русия създаде две подобни, не по-малко впечатляващи организации: Шанхайската организация за сигурност ( Армения, Беларус, Казахстан, Киргизстан, Русия, Таджикистан и Узбекистан), с наблюдатели Пакистан, Индия, Иран и Монголия, и Организацията на Договора за колективна сигурност( Русия, Китай, Казахстан, Киргизстан, Таджикистан и Узбекистан),с партньори - Беларус и Шри Ланка.
В Европейския съюз има старо разделение на проамерикански привърженици и антиамерикански. Последните избори във Великобритания дадоха сигнал, че новите обитатели на „Даунинг стрийт” едва ли ще продължат да се умилкват на САЩ.
Единственият реален удар, който би могъл да отлепи долара от дъното, е да се дестабилизира еврото. Едва ли някой смята сериозно, че единствено Гърция е причината за това. Затова редица европейски държави се обявяват срещу намесата на Международния валутен фонд и Световната банка в икономики и финансите на страни-членки на Евросъюза,приемайки ги за проводници на недружелюбна проамериканска политика.Усилията на Белия дом да се забрави фактът, че световната криза започна именно от Щатите са на път да се увенчаят с успех.Стратезите за възраждане на долара тръгнаха към спекулативни действия за дестабилизиране на еврото.Борбата с "тероризма",наркотрафика, трафика на хора и оръжие, войните са доходоносни занимания, но спрените войни и липсата на приходи в сивата икономика блокират възможностите за стабилизиране на американския долар и трябва да се търсят други пътища.
.
сряда, 19 май 2010 г.
Румъния намалява с 25 на сто на заплатите и с 15 на сто пенсиите и обезщетенията на безработните. МВФ не е искал намаляване на заплатите и пенсиите.МВФ иска увеличване на плоския данък до 20 процента и на ДДС до 24 процента.
Румъния намалява с 25 на сто на заплатите в държавния сектор и с 15 на сто на обезщетенията на безработните и пенсиите, за да се избегне евентуално излизане от контрол на държавния дефицит на Румъния.
Румъния, която силно бе засегната от световната финансова криза, ползва от 2009 година програма за помощи в размер на 20 милиарда евро от Международния валутен фонд, Европейския съюз и Световната банка, срещу което е поела ангажимента да извърши дълбока реформа в държавния сектор.Освен това се предвижда до края на годината да бъдат уволнени 70 000 държавни служители. Румънското правителство обмисля създаването на специален социален фонд, който ще оказва финансова помощ на възрастните румънци, чиито пенсии ще бъдат намалени с 15% в рамките на плана за съкращаване на бюджетните разходи.Планира се всяка една държавна компания, която се финансира от собствените си приходи, да внася 1% от годишната си печалба във фонда.
Международният валутен фонд не е искал намаляване на заплатите и пенсиите в Румъния.Това е било "политическо предложение", отправено от президента Траян Бъсеску, заяви председателят на горната камара на румънския парламент Мирча Джоана след като среща с мисията на МВФ, която е в Букурещ.
Международният валутен фонд (МВФ) е поискал от румънското правителство увеличване на плоския данък с 4 процента - до 20 процента и на ДДС с 5 процента - до 24 процента.
МВФ са непоколебим и не иска да приеме друго решение за намаляване на дефицита. Вече няма доверие в никоя друга обсъждана мярка. Иска увеличаване на ДДС незабавно. Досега Румъния е получила 9,3 милиарда евро от МВФ, 2,5 милиарда евро от ЕС и 300 милиона евро от Световната банка.
Румъния, която силно бе засегната от световната финансова криза, ползва от 2009 година програма за помощи в размер на 20 милиарда евро от Международния валутен фонд, Европейския съюз и Световната банка, срещу което е поела ангажимента да извърши дълбока реформа в държавния сектор.Освен това се предвижда до края на годината да бъдат уволнени 70 000 държавни служители. Румънското правителство обмисля създаването на специален социален фонд, който ще оказва финансова помощ на възрастните румънци, чиито пенсии ще бъдат намалени с 15% в рамките на плана за съкращаване на бюджетните разходи.Планира се всяка една държавна компания, която се финансира от собствените си приходи, да внася 1% от годишната си печалба във фонда.
Международният валутен фонд не е искал намаляване на заплатите и пенсиите в Румъния.Това е било "политическо предложение", отправено от президента Траян Бъсеску, заяви председателят на горната камара на румънския парламент Мирча Джоана след като среща с мисията на МВФ, която е в Букурещ.
Международният валутен фонд (МВФ) е поискал от румънското правителство увеличване на плоския данък с 4 процента - до 20 процента и на ДДС с 5 процента - до 24 процента.
МВФ са непоколебим и не иска да приеме друго решение за намаляване на дефицита. Вече няма доверие в никоя друга обсъждана мярка. Иска увеличаване на ДДС незабавно. Досега Румъния е получила 9,3 милиарда евро от МВФ, 2,5 милиарда евро от ЕС и 300 милиона евро от Световната банка.
вторник, 18 май 2010 г.
Повишаването на възрастта за пенсиониране и осигурителните вноски за пенсия е неизбежно и независещо от кризата.
$
Предпоследният вариант бе, в който се вдига стажът, но не и възрастта за пенсия. Това е трудно постижимо заради застрашително застаряващото население немотивирано намаляване на осигурителните вноски за пенсия, и имиграцията. Според разчетите след 15-20 години у нас картинката ще е страшна - 100 работещи ще хранят 115 пенсионери. Сега съотношението е 100:78 и все още е в полза на работещите. Има нов вариант за придобиване право на пенсия публикуван за първи път във в.СЕГА. В него възрастта е вдигната на 65 г., а в пенсия може да се излезе след най-малко 15 години действителен трудов стаж.За родените преди 1 януари 1960 г. сегашните условия на пенсиониране да се смятат за ранно пенсиониране. Така жените на 60 г. и с 34 години стаж или 94 т., ще могат да се пенсионират, но ще получават с 2.4% по-нисък доход за всяка година преди навършването на 65 г. За мъжете важи същото условие, ако излязат в пенсия на 63 г. след 37 г. стаж или 100 т. След като станат на 65 г., намалението ще отпадне. Предвижда се в Кодекса на труда да отпадне правото на работодателя да освобождава работника при придобито право на пенсия или поне да не може да го пипа, докато не стане на 65 г., дори да е изпълнил условието за ранно пенсиониране. Минималната пенсия да се определя ежегодно в Закона за бюджета на ДОО и да бъде диференцирана според осигурителния стаж. Най-ниска да е при стаж до 20 г., а най-висока при стаж над 30 г.Дефицитът във фонд "Пенсии" стана огромен поради намаляването на осигурителната вноска - от 34.7% до 16% . Очевидно е че намаляването на вноските не само трябва да спре, но и да се върне назад. През 2010 г. 60 на сто от разходите за пенсии ще се финансират от държавния бюджет. Недостигът на средства е повече от 4 млрд. лева, които трябва да се покрият от държавния бюджет.
Има и три нови варианта за преразглеждане на размера на вноските за задължителното допълнително осигуряване, т.нар. втори стълб, който се отнася за родените след 1 януари 1960 г. Там парите се трупат в индивидуални партиди.Първият и вторият вариант обаче трудно ще минат, тъй като ще дестабилизират тежко бюджета на НОИ и държавата.Най-вероятно,те са вкарани в предложенията,за да се подчертае неизбежността ,от увеличаване на вноските.Единият вариант предлага цялата лична вноска на осигурените лица за фонд "Пенсии" към Държавното обществено осигуряване в размер на 7.1% да се прехвърли от 1 януари 2012 г. в т.нар. втори стълб. Освен това има предложение тази вноска да расте и до 2015-а да стане 10%.Вторият вариант също бърка в бюджета на общественото осигуряване, тъй като предвижда вноската в универсалните фондове да скочи с 3%, но с толкова да се намали задължението към НОИ, което в момента е 11% и се дели между работника и работодателя. Третото предложение е за периода 2011-2015 г. вноската в пенсионните фондове от 5% да стане 10%. Осигурителната ни система е стигнала дъното заради драстичното и немотивирано намаляване на осигурителните вноски за пенсия, застаряващото население и имиграцията.Повишаването на възрастта за пенсиониране и осигурителните вноски за пенсия е неизбежно и независещо от кризата.
**
Предпоследният вариант бе, в който се вдига стажът, но не и възрастта за пенсия. Това е трудно постижимо заради застрашително застаряващото население немотивирано намаляване на осигурителните вноски за пенсия, и имиграцията. Според разчетите след 15-20 години у нас картинката ще е страшна - 100 работещи ще хранят 115 пенсионери. Сега съотношението е 100:78 и все още е в полза на работещите. Има нов вариант за придобиване право на пенсия публикуван за първи път във в.СЕГА. В него възрастта е вдигната на 65 г., а в пенсия може да се излезе след най-малко 15 години действителен трудов стаж.За родените преди 1 януари 1960 г. сегашните условия на пенсиониране да се смятат за ранно пенсиониране. Така жените на 60 г. и с 34 години стаж или 94 т., ще могат да се пенсионират, но ще получават с 2.4% по-нисък доход за всяка година преди навършването на 65 г. За мъжете важи същото условие, ако излязат в пенсия на 63 г. след 37 г. стаж или 100 т. След като станат на 65 г., намалението ще отпадне. Предвижда се в Кодекса на труда да отпадне правото на работодателя да освобождава работника при придобито право на пенсия или поне да не може да го пипа, докато не стане на 65 г., дори да е изпълнил условието за ранно пенсиониране. Минималната пенсия да се определя ежегодно в Закона за бюджета на ДОО и да бъде диференцирана според осигурителния стаж. Най-ниска да е при стаж до 20 г., а най-висока при стаж над 30 г.Дефицитът във фонд "Пенсии" стана огромен поради намаляването на осигурителната вноска - от 34.7% до 16% . Очевидно е че намаляването на вноските не само трябва да спре, но и да се върне назад. През 2010 г. 60 на сто от разходите за пенсии ще се финансират от държавния бюджет. Недостигът на средства е повече от 4 млрд. лева, които трябва да се покрият от държавния бюджет.
Има и три нови варианта за преразглеждане на размера на вноските за задължителното допълнително осигуряване, т.нар. втори стълб, който се отнася за родените след 1 януари 1960 г. Там парите се трупат в индивидуални партиди.Първият и вторият вариант обаче трудно ще минат, тъй като ще дестабилизират тежко бюджета на НОИ и държавата.Най-вероятно,те са вкарани в предложенията,за да се подчертае неизбежността ,от увеличаване на вноските.Единият вариант предлага цялата лична вноска на осигурените лица за фонд "Пенсии" към Държавното обществено осигуряване в размер на 7.1% да се прехвърли от 1 януари 2012 г. в т.нар. втори стълб. Освен това има предложение тази вноска да расте и до 2015-а да стане 10%.Вторият вариант също бърка в бюджета на общественото осигуряване, тъй като предвижда вноската в универсалните фондове да скочи с 3%, но с толкова да се намали задължението към НОИ, което в момента е 11% и се дели между работника и работодателя. Третото предложение е за периода 2011-2015 г. вноската в пенсионните фондове от 5% да стане 10%. Осигурителната ни система е стигнала дъното заради драстичното и немотивирано намаляване на осигурителните вноски за пенсия, застаряващото население и имиграцията.Повишаването на възрастта за пенсиониране и осигурителните вноски за пенсия е неизбежно и независещо от кризата.
**
неделя, 16 май 2010 г.
ЗАЩО ПАДА ЕВРОТО?
ЗАЩО ПАДА ЕВРОТО?
Дискусията за еврото се състоя през февруари в Манхатън. В нея са участваха водещи фигури от Уолстрийт, шефове на мощни хеджфондове и представители на фонда на легендарния финансов спекулант Джордж Сорос. Те са обсъждали "размяна на идеи" за извличане на полза от срива на европейската валута. Сорос не бил на вечерята, но проявил жив интерес към темата. Главният обсъждан въпрос бил печалбите от едно "епично събитие" като възможен крах на еврото.
Повод за срещата бил силният натиск върху евровалутата поради възможния банкрут на Гърция, както и негативните бюджетни процеси в още четири от страните в еврозоната: Испания, Италия, Португалия и Ирландия.
Финансови наблюдатели отбелязват, че натискът върху еврото се засилва също и от спекулантите. Сорос вече открито изрази песимизъм за съдбата на еврото, дори и ако страните в ЕС се договорят да спасят Гърция от банкрут. "Спешната помощ може да е достатъчна за Гърция. Но зад борда ще останат Испания, Италия, Ирландия и Португалия. Техните икономики, взети заедно, са твърде голяма буца. С нея не могат да се справят дори с обединените усилия страните от ЕС", смята Сорос. Истинският проблем изглежда отново е в напечатаните хартиени пари в държавните ценни книжа, финансовите деривати и най-вече в това, че сумарната стойност, отбелязана върху хартийките, вече надхвърля многократно оценката на цялото материално богатство на света по днешни цени.Както казва Джордж Сорос :" Има много малка разлика между спекулация и инвестиции. Единствената разлика е всъщност е, че инвестициите са успешни спекулации, тъй като ако успешно предвидите бъдещето, реализирате спекулативна печалба. Съвестта ми е напълно чиста.Горд съм, че съм успешен спекулатор".
Преди няколко дни Джим Роджърс популярен с песимистичните си възгледи спрямо американската икономика и стабилността на американския долар и тясно свързан и с Quantum Fund на Джордж Сорос, който по време на валутната криза от началото на 90-те години срина британската лира и я извади от валутния механизъм ERM заяви: "Опитите на еврозоната да спаси най-задлъжнелите си членове е само поредният пирон в ковчега на еврото".Спасителният пакет за Гърция и други страни с фискални проблеми в еврозоната само ще задълбочи агонията на валутния съюз.
Дискусията за еврото се състоя през февруари в Манхатън. В нея са участваха водещи фигури от Уолстрийт, шефове на мощни хеджфондове и представители на фонда на легендарния финансов спекулант Джордж Сорос. Те са обсъждали "размяна на идеи" за извличане на полза от срива на европейската валута. Сорос не бил на вечерята, но проявил жив интерес към темата. Главният обсъждан въпрос бил печалбите от едно "епично събитие" като възможен крах на еврото.
Повод за срещата бил силният натиск върху евровалутата поради възможния банкрут на Гърция, както и негативните бюджетни процеси в още четири от страните в еврозоната: Испания, Италия, Португалия и Ирландия.
Финансови наблюдатели отбелязват, че натискът върху еврото се засилва също и от спекулантите. Сорос вече открито изрази песимизъм за съдбата на еврото, дори и ако страните в ЕС се договорят да спасят Гърция от банкрут. "Спешната помощ може да е достатъчна за Гърция. Но зад борда ще останат Испания, Италия, Ирландия и Португалия. Техните икономики, взети заедно, са твърде голяма буца. С нея не могат да се справят дори с обединените усилия страните от ЕС", смята Сорос. Истинският проблем изглежда отново е в напечатаните хартиени пари в държавните ценни книжа, финансовите деривати и най-вече в това, че сумарната стойност, отбелязана върху хартийките, вече надхвърля многократно оценката на цялото материално богатство на света по днешни цени.Както казва Джордж Сорос :" Има много малка разлика между спекулация и инвестиции. Единствената разлика е всъщност е, че инвестициите са успешни спекулации, тъй като ако успешно предвидите бъдещето, реализирате спекулативна печалба. Съвестта ми е напълно чиста.Горд съм, че съм успешен спекулатор".
Преди няколко дни Джим Роджърс популярен с песимистичните си възгледи спрямо американската икономика и стабилността на американския долар и тясно свързан и с Quantum Fund на Джордж Сорос, който по време на валутната криза от началото на 90-те години срина британската лира и я извади от валутния механизъм ERM заяви: "Опитите на еврозоната да спаси най-задлъжнелите си членове е само поредният пирон в ковчега на еврото".Спасителният пакет за Гърция и други страни с фискални проблеми в еврозоната само ще задълбочи агонията на валутния съюз.
събота, 15 май 2010 г.
ДСБ предлага реформа за качествено здравеопазване
Реформи срещу кризата в здравеопазването
България е в трудната ситуация да посреща предизвикателствата на икономическата криза на фона на тежкото наследство на едно провалено управление, оставило след себе си нереформирани публични сектори, колабирали солидарни системи и трудно преодолими финансови задължения. В тези условия е от особена важност системата на здравеопазване да бъде предпазена от по-нататъшен разпад, стабилизирана и структурно подготвена, за да може адекватно да посрещне медицинските потребности на българските граждани.
В условията на криза ДСБ поставя 3 приоритетни цели и предлага 13 конкретни мерки за постигането им.
Нужно е изработване на финансова и социална стратегия, осигуряваща мотивацията, запазването и развитието на кадровия ресурс в системата на здравеопазването, което да е в състояние да отговори на следните цели:
1. Осигуряване на достъпна за всеки един български гражданин здравна помощ
2. Гарантиране на модерна и качествена медицинска помощ чрез бързо преструктуриране на системата на здравеопазване
3. Налагане на максимална ефективност на публичните разходи за здравеопазване
Основните антикризисни мерки в областта на здравеопазването трябва да бъдат насочени в две основни направления:
А. Политика спрямо болничната помощ
1. Формиране от болниците на публичен регистър на безспорните и изискуеми задължения. (Създаване на яснота за размера и структурата на болничните задължения и оценка за качеството на мениджърските екипи, ръководещи болниците)
2. Формиране на регионални здравни рамки и стратегическа национална здравна рамка със задължителен характер, които да дефинират максималния необходим брой болнични легла, които могат да имат достъп до публичния ресурс. Формиране на модел на болнично здравеопазване, характеризиращ се с предвидимост на финансовия ресурс, нужен за осигуряване на качество, достъпност
3. Изработване на ценови механизъм за отчитане на различното качество при изпълнението на едни и същи клиницни пътеки в различните категории болници, заложени в националната здравна рамка
4. Замразяване на процедурите за закупуване с публични средства на апаратура и дълготрайни материални активи до приемане на здравната рамка. Утвърждаване на инвестиционна програма за обезпечаване на лечебните заведения съобразно целите в дългосрочната програма на МЗ.
5. Изработване на механизъм за остойностяване на труда в здравеопазването базиран на нивото на съответната болница и личната квалификация на работещите.
6. Въвеждане на електронно здравеопазване. Въвеждането на индивидуална електронна здравна карта води след себе си два основни ефекта. Първо, драстично намаляване на отчитането пред НЗОК на неизвършени медицински процедури и второ – решава проблема с достъпа на пациентите до специализирани изследвания в доболничната помощ. Чрез електронната си карта здравноосигуреният пациент се превръща в носител на собственото си право за определено количество медицински изследвания, необвързано с административно наложени лимити.
7. Средствата по програма „Човешки ресурси” на ЕС за здравеопазване (284 млн. лева) да бъдат насочени за извършване на структурната реформа.
8. Административна реформа на структурите на МЗ, съобрпазена с новите приоритети на здравната политика
Б. Лекарствена политика
9. Закриване на досега съществуващите (девет на брой) институции, отговарящи за формирането на лекарствената политика и за регулацията на цените на медикаментите и създаване на Агенция за лекарствена политика, регулация на цените и контрол върху лекарствената терапия към МС. - Административната реформа на институциите, формиращи регулацията на лекарствената политика е задължително условие за осигуряване на провеждането на единна политика, осигуряваща достъп на българските граждани до модерни лекарствени средства, координирана политика на регулация на цените и осигуряване на стабилност, устойчивост и предвидимост в отношенията между фармацевтичната индустрия и публичните фондове за здравеопазване. Причината за формиране на единна агенция на мястото на досегашната разпокъсана и некоординирана система е формиране на видимо за обществото и държавата място за среща на медицинската необходимост и финансовия/бюджетен ресурс
- Формирането на Агенцията създава ясна институционална отговорност в сферата на лекарствената ценова политика.
10. Изработване на комплексен механизъм за регулация на цените на медикаментите от Агенцията - Формиране на лекарствена политика и регулация, основани на приоритетите на Министерството на здравеопазването, които са базирани на социалната значимост на заболяванията
- Формиране на устойчиво по-висока база за качество и срещу изразходвания публичен ресурс
- Осигуряване на достъп до пазара на иновативни медикаменти
11. Прехвърляне на процедурите по разплащане на лекарства от МЗ към НЗОК
12. Въвеждане на принципа Заплащане за резултат при договаряне на скъпоструващи медикаменти. Въвеждането на този принцип гарантира лечението със скъпоструващи медикаменти на нуждаещите се от него български граждани, като същевременно превръща фармацевтичната индустрия от фактор за корупционен натиск върху публичните фондове в активен контрольор на показанията, стандартите и методите на прилагане на тези медикаменти.
13. Допускане на тръжни процедури за лекарства с публични средства на не повече от един представител на производителя за определена лекарствена позиция. Такъв подход ще елиминира практиката на участие в търговете с няколко фиктивни представители, задаващи по-ниски цени, с цел отстраняване на конкуренцията. Подобна промяна ще осигури реална ценова конкуренция между фирмите и ще даде възможност за договаряне на по-големи обеми с наличния финансов ресурс.
ДСБ
петък, 14 май 2010 г.
Публикувана е наредба на военното министерство, с която се урежда получаването на 20-те заплати при напускане или пенсиониране. УЛЕСНЯВАТ УВОЛНЕНИЕ И СЪКРАЩЕНИЕ НА ВОЕННИ,ПОЛИЦАИ И АГЕНТИ.
Улесняване на процедурата по съкращаване на военни, полицаи и служители на Държавна агенция "Националнасигурност" - това предвиждат промени в Закона за държавния служител, които вече са внесени в парламента от ГЕРБ.В деловодството на парламента е внесен проект за изменение на Закона за държавния служител и Кодекса за социално осигуряване. С промените се иска с едномесечно предизвестие да могат да бъдат прекратявани правоотношенията на военни, полицаи и агенти на ДАНС. Според социалния кодекс служителите от сектора за сигурност имат право на „ранна пенсия" заради условията на работа и затова не е нужно да чакат пенсионна възраст. Много от тях обаче продължават работа в държавните силови структури. Според вносителите това създава пречки пред съда, когато работодателят, в случая държавата, иска да прекрати договора на служител, който все още не е навършил години за пенсия, но е придобил право за такава.
В Държавен вестник беше публикувана наредба на военното министерство, с която се урежда получаването на 20-те заплати при напускане или пенсиониране от системата. С нея се предвижда до четири заплати да се дават в срок от 30 дни след отписването от списъчния състав, а останалата част от обезщетението ще се дава до шест месеца.
В Държавен вестник беше публикувана наредба на военното министерство, с която се урежда получаването на 20-те заплати при напускане или пенсиониране от системата. С нея се предвижда до четири заплати да се дават в срок от 30 дни след отписването от списъчния състав, а останалата част от обезщетението ще се дава до шест месеца.
вторник, 11 май 2010 г.
УСВОЯВАНЕТО НА СРЕДСТВАТА ПО ПРОГРАМАТА ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ
Абонамент за:
Публикации (Atom)
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс.
За контакти: yphalachev@gmail.com