DW-WORLD: Dari 60 hingga 70 peratus dari Jerman menolak untuk memuatkan kereta mereka dengan E10 petrol Super ekologi kerana takut kerosakan kereta mereka.
Komposisi E10 masukkan etanol 10%, yang berasal dari produk nabati yang mengandungi gula dan pati. Dengan diperkenalkannya kuasa E10 Kesatuan Eropah berharap untuk mengurangkan bahan bakar minyak dan kelantangan pembebasan gas buang. Namun menurut penilaian Federal Motor Pejabat Jerman untuk empat juta mesin, iaitu untuk setiap sepuluh dari mereka, E10 digunakan.
Masalah terbesar yang lain bio-bahan bakar adalah memimpin ke apresiasi secara berperingkat makanan.
tanaman Biofuel menduduki lahan lebih pertanian, yang sampai sekarang yang dihasilkan makanan.
Kerana kurangnya permintaan untuk petrol E10 Super persekitaran pada saat penyerahan pam dihentikan.
Driver lebih memilih untuk mengisi petrol lebih mahal A-98, yang di Jerman dikenali sebagai Super Plus. Akibatnya, tangki diisi dengan E10, sementara kilang minyak tidak mampu mengatasi dengan tempahan untuk Super Plus.
Sesuai dengan keputusan E10 Kesatuan Eropah harus diperkenalkan tahun 2013 dan 2020 ini petrol cap harus merupakan 10 peratus dari bahan bakar yang digunakan di Kesatuan Eropah.
Komposisi E10 masukkan etanol 10%, yang berasal dari produk nabati yang mengandungi gula dan pati. Dengan diperkenalkannya kuasa E10 Kesatuan Eropah berharap untuk mengurangkan bahan bakar minyak dan kelantangan pembebasan gas buang. Namun menurut penilaian Federal Motor Pejabat Jerman untuk empat juta mesin, iaitu untuk setiap sepuluh dari mereka, E10 digunakan.