неделя, 9 май 2010 г.

Ислямът в настъпление.Промени в конституцията на Турция.



+++



Великото национално събрание на Турция одобри законопроект, представен от управляващата Партия на справедливостта и развитието за промени в конституцията.Конституционните промени, предложени от управляващата партия, са опит тя да засили влиянието си над съдебната система и че с тях се поставят под въпрос светските принципи, на които се основава турската република. Вероятно Народнорепубликанската партия ще се обърне към Конституционния съд по две от поправките, свързани с промяната на състава на самия Конституционен съд, както и с промените във Висшия съдебен съвет.
Реджеп Тайип Ердоган,заяви: "Новият етап, в който влизаме, е да започнем кампанията за референдума. Зпочнахме подготовката. Ще представим на народа реформите."
Опозицията заплашва да блокира законопроекта чрез Конституционния съд.
Вероятно Народнорепубликанската партия ще се обърне към Конституционния съд по две от поправките, свързани с промяната на състава на самия Конституционен съд, както и с промените във Висшия съдебен съвет.
Пакетът от реформи, който засяга най-вече съдебната система и ролята на военните, трябва да бъде подписан от президента Абдулах Гюл, след което ще бъде представен на референдум, който трябва да бъде организиран в срок до 60 дни.
Законопроектът е подкрепен от 336 депутати, което е по-малко от две трети от членовете на 550-местния парламент. По тази причина пакетът с конституционни реформи, и след подписа на президента, трябва да бъде одобрен чрез референдум.
Турският президент има 15 дни срок да проучи поправките преди да ги одобри или отхвърли. Очаква се референумът за конституционните поправки да бъде насрочен за втората половина на юли и те да бъдат подкрепени от 60 на сто от участниците в него,защото толкова приблизително са ислямистки настроените избиратели в Турция.
Управляващата партия успя да прокара две ключови реформи в пакета. За промените в структурата на Висшия съвет на съдиите и прокурорите - институция, която отговаря за назначаване на магистрати, следи дейността им и взима дисциплинарни мерки. Съветът често се е протипоставял на действията на Партията на справедливостта и развитието, която има ислямистки корени.
Друга важна поправка е увеличаването от 11 на 17 на съдиите на Конституционния съд и даването на право на парламента да назначава някои от тях.
Третата важна поправка, предвиждаща усложняване на процеса на забрана на политическите партии, бе отхвърлена от депутатите.Партията на Ердоган е перманентно заплашена от забрана,поради зле прикритата си ислямистка същност.
Поправките ограничават юрисдикцията на военните съдилища и разрешва на гражданския съд да съди военни, в мирно време, за опит за преврат или за престъпления срещу националната сигурност.Отменен бе и член на конституцията, който не позволяваше да бъдат изправени пред съда авторите на военния преврат през 1980 година.
+++

неделя, 2 май 2010 г.

Eвродепутатка призова всички страни членки на ЕС да забранят носенето на бурки. И БЕЛГИЯ СРЕЩУ ИСЛЯМА.

Белгия прие закон,с който се забранява носенето на обществени места на каквато и да е дреха или було, които не позволяват човек да бъде разпознат.
За всички е ясно че е насочен срещу крайните мюсюлмани в страната, женската половина на които носи т. нар. бурки или никаби. Подобен закон ще бъде приет и във Франция. Очаква,се да бъдат последвани и от редица други европейски страни, където отдавна се надигат гласове насочени против мюсюлманите и агресивния ислям. Европа започва да се осъзнава и да се отказва от крайната толерантност, така отличаваше доскоро.
Повод за опасения поражда стремежът за легитимиране на Федерацията на ислямските организации в Европа , като представител на мюсюлмански анклави на европейския континент и юридическо признаване на единната световна ислямска нация и нейната превъзхождаща всички други религиозна доктрина.
Наред с това смущават наглите искания за признаване на недопустимите според международните стандарти ,колективни права по общностен признак.
 Най-видимото ниво приема за основа Копенхагенските критерии и се отнася до въпроси като спазването на човешките права, съдебната практика и икономическите  стандарти, както и стратегическите и външнополитическите съображения, свързани с членството. На едно друго ниво обаче дебатът се отнася до различните културни традиции на мюсюлманското население и опасенията от навлизането на турски и мюсюлмански работници в пазара на работна сила на страните-членки.Засилване на антиислямизма действително се наблюдава в Западна Европа. Това сочи и представително проучване на проф. Дарио Падован - преподавател в университета в Торино, Италия.Дания забрани ислямското облекло на 20 януари.Датският премиер Ларс Льоке Расмусен заяви, че бурките и никабите нямат място в Дания и съобщи, че правителството обсъжда начини да се ограничи носенето на тези ислямски облекла, които покриват цялото тяло. Френска парламентарна комисия представи доклад, в който препоръчва приемане на закон за забрана над забулването на мюсюлманките на обществени места.Над 57 процента от швейцарците подкрепиха забраната за строеж на минарета, показаха окончателните резултати референдума в Швейцария.Германската евродепутатка Силвана Кох-Мехрин призова всички страни членки на ЕС да забранят носенето на облекло, което закрива цялото тяло и лицето. Кох-Мехрин изтъква, че "дрехите, които скриват тялото и лицето, са открит израз на подкрепа за ценности, които Европа не споделя". 

събота, 1 май 2010 г.

БЛАГОСЛОВЕНА БЪЛГАРИЯ

Милен Велчев -


 "Финансов министър на година"., сп."Юромъни" 2002 г
- "Министър на годината" на електронното издание "Бизнесуърлд" 2002 г.
- "Глобален лидер на утрешния ден" - един от 100-те млади лидери на света, Давос; 2004 г. - "Мистър Икономика" за особен принос в българската икономика през 2003 г.

Пламен Орешарски



 - Финансов министър на развиващите се икономики на Европа – 2007 година.
- Номинация сред 10-те топ-реформатори глобален мащаб – Световна банка 2008 година.
- Почетен знак от организаторите на международното финансово изложение „Банки, инвестиции и пари” за цялостния принос на министъра на финансите към изданието.
- Специална награда и звание „Рицар на книгата” от Асоциация „Българска книга”. Отличието е за ползотворния диалог с книгоиздателите за техните проблеми и проявата на разбиране.
-Награда „Личност на годината за 2007 г.”, връчена от Дона Стайгър, съветник към Конгреса и Сената на САЩ и председател на Международния трибунал за престъпления срещу човечеството в областта на хората с увреждания. Наградата е за проявеното от министъра на финансите разбиране и толерантност към хората с увреждания, чрез упражняване на принципа на социално партньорство.

Симеон Дянков



- Доктор е по икономика от Мичиганския университет.
-От 1995 г. работи за Световната банка, където е главен икономист по финанси и частно дело. От пролетта на 2009 г. ръководи групата на Световната банка за антикризисни политики. Директор е на научен център в Харвард. 

Зелена икономика


Коя страна се справя най-добре в изграждането на зелена икономика? За много държави по света най-сложната задача, с която ще трябва да се справят през следващите няколко години, е изграждането на устойчива, екологична икономика, оставайки конкурентоспособни на глобалния пазар.
Изграждането на зелена икономика е сериозно предизвикателство, защото често пъти бизнесът е неохотен по отношение въвеждането на еко-практики. Така е, защото фирмите се опасяват, че това може да засегне приходите им, пише LowCarbonEconomy.com.
Въпреки това Годишният индекс на климатичната конкурентоспособност, съставян от Програмата за развитие на околната среда към ООН показва, че много нации вече се справят доста добре с тази сложна задача и полагат големи усилия да продължат доброто развитие.
В доклада са анализирани дейностите на 95 големи страни по света. Заедно, тези нации формират 97 процента от световната икономическа дейност и 96% от вредните емисии.
Германия, най-голямата икономика в Европа, се представя много добре в много от областите, които докладът изследва. Страната е окачествена като „ярко изпъкващ пример“ за държава, която постига значителен напредък в посока икономика с ниски вредни емисии. Държавата е описана още като имаща „постоянен прогрес“ както в отчитането на постигнатото, така и по отношение производителността.
Швеция, Дания, Япония, Франция също се представят много добре и са на водещи места в индекса. Севера Африка и Средният Изток пък се представят най-зле.
Програмата за развитие на околната среда към ООН анализира данните, като посочва, че страните, заемащи добри позиции в индекса, се справят забележително добре с отчитането и управлението на вредните въглеродни емисии, както и в разработването на нискоемийсини продукти и услуги. В страните, които се справят най-добре, всъщност действат мрежи от организации, посветени на подкрепата за постигане на икономика с ниски вредни емисии.
Интересни образци са страните Боливия, Гана, Виетнам и Бангладеш. Там загрижеността на членовете на обществото, т.е. на самите граждани, е особено силно изразена и е ключов фактор за промените в посока зелена икономика. Струва си да се споменат и Скандинавските страни и Сингапур, където не държавата, а именно бизнесът играе водеща роля в развитието на зелена икономика.

ТЕМПЪТ НА ПЛАЩАНИЯТА ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ СЕ Е УВЕЛИЧИЛ 7 ПЪТИ


ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ: В СРАВНЕНИЕ С МИНАЛАТА ГОДИНА, ТЕМПЪТ НА ПЛАЩАНИЯТА ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ СЕ Е УВЕЛИЧИЛ 7 ПЪТИ

0754.jpg“Политиката на България за нулева толерантност към корупцията среща голяма подкрепа. За първи път основната тема, която се дискутира при срещите там не бе контролът и борбата с корупцията, а как да се гарантира устойчивост на мерките и те да имат ефект”. Това заяви днес министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев на пресконференция в Министерски съвет. Той представи резултатите от първото си официално посещение в Брюксел, където проведе срещи с депутати от Европейския парламент и с комисарите по регионална политика Йоханес Хан, по селско стопанство и развитие на селските райони Дачиан Чолош, както и с комисаря по трудова заетост, социални въпроси и равни възможности г-н Лашло Андор.

0724.jpgПо време на разговорите си в белгийската столица министър Дончев представи новия координационен механизъм за усвояване на средствата от ЕС, одобрен от правителството на 14 април 2010 г. Обсъдени бяха конкретните стъпки и планове за опростяване и на процедурите по всички оперативни програми, както и цялостния напредък на страната ни по усвояването на средствата от ЕС. Дискутирани са възможностите за релокация на средства в Оперативна програма „Транспорт”. След срещите в Европейската комисия, стана ясно, че през месец май на първо посещение в България ще бъде комисарят по регионална политика Йоханес Хан.

“На прав път сме, но това, което трябва да направим, е да ускорим крачката”, заяви министърът по управление на средствата от ЕС. По думите му стартираме почти от нула, но мерките, които са взети към момента се забелязват и оценяват. 
Томислав Дончев съобщи, че по време на посещението си в Брюксел се е срещнал и с българските депутати в Европейския парламент, към които е апелирал за добра комуникация и сътрудничество при обсъждането на политиките, касаещи България. „Ние имаме консенсусен интерес, който не се поддава на политическа интерпретация”, заяви министър Дончев.

“Към момента, в сравнение с миналата година, темпът на плащанията по оперативните програми се е увеличил 7 пъти, а темпът на договаряне - с 1,5 на сто”, съобщи още министърът. Томислав Дончев допълни, че през м. май предстои правителството да приеме промени в две постановления, които допълнително ще опростят и ускорят процедурите по всички оперативни програми. „Това е необходимо, за да се намали излишният бюрократичен натиск и процесите да станат по-разбираеми”, коментира министърът. Индикативните годишни работни програми ще се публикуват по-рано и ще съдържат детайлна информация за всички допустими дейности в рамките на съответния конкурс. Минимум десет дни преди началото му ще се публикуват насоките за кандидатстване, което ще увеличи времето за реакция от страна на бенефициентите и ще даде възможност за допълнително съгласуване и избягване на грешки.

„Друг приоритет, по който се работи, е хармонизиране на процедурите по всички Оперативни програми”, заяви министърът и подчерта, че това ще улесни многократно бенефициентите.

събота, 24 април 2010 г.

ЕВРОПЕЙСКИ СЪВЕТ: НОВА ЕВРОПЕЙСКА СТРАТЕГИЯ ЗА РАБОТНИ МЕСТА И РАСТЕЖ

Заключенията на Европейския съвет - 25—26 март
2010 г.)Европейският съвет обсъди новата стратегия на Европейския съюз за работни места и растеж. Той постигна съгласие по основните й елементи, включително по основните цели, които ще ръководят изпълнението й, и договореностите за по-доброто й наблюдение. Въпросите за конкурентоспособността са съществен аспект от перспективите на Европа за растеж. Във връзка с изменението на климата ЕС постигна съгласие, че е необходимо да се внесе нова динамика в преговорите, и набеляза следващите стъпки.
Възстановяването на макроикономическата стабилност и връщането на публичните финанси към устойчив курс са предпоставки за растеж и работни места. Във връзка с това, ще бъде важно извънредните мерки за подпомагане, приети с цел противодействие на кризата, да бъдат прекратени, след като възстановяването бъде напълно гарантирано.
Структурните реформи са от съществено значение за стабилното и устойчиво възстановяване и за съхраняване на устойчивостта на нашите социални модели. Европейският съвет носи отговорността да посочи пътя напред.
ЕС се нуждае от стратегия, основана на засилена координация на икономическите политики, която ще бъде официално приета през юни.
Необходимо е да се стимулират конкурентоспособността, производителността, потенциалът за растеж и икономическото сближаване в Европа:
Новата стратегия ще акцентира върху ключовите области - по-устойчива икономика, високи нива на заетост и социално приобщаване.
Европейският съвет постигна съгласие по следните водещи цели, които представляват общи цели, ръководещи действията на държавите-членки и на ЕС:
- стремеж към постигане на 75-процентна заетост на жените и мъжете на възраст 20—64 години, включително чрез по-активно участие на младите хора, на по-възрастните и нискоквалифицираните работници и чрез по-добра интеграция на законните мигранти;
- подобряване на условията за научноизследователска и развойна дейност, по-специално с цел за постигане на равнище на комбинирани инвестиции в тази област от страна на публичния и частния сектор в размер на 3 % от БВП;
- намаляване на емисиите на парникови газове с 20 % в сравнение с нивата от 1990 г.; увеличаване на 20 % на дела на възобновяемите източници на енергия в крайното енергийно потребление; и постигане на увеличение с 20 % на енергийната ефективност; ЕС поема ангажимент да вземе решение за постигане на 30 % намаление до 2020 г. в сравнение с нивата от 1990 г., като условно предложение с оглед на глобално и всеобхватно споразумение за периода след 2012 г., при условие че други развити страни се ангажират със сравними нива на намаление на емисиите и развиващите се страни допринасят по подходящ начин съобразно своите отговорности и респективни възможности;
- повишаване на равнищата на образование, по-специално с цел намаляване на дела на преждевременно напусналите училище и увеличаване на дела от населението със завършено висше или равностойно на висше образование;
- насърчаване на социалното приобщаване, по-специално чрез намаляване на бедността
Тези цели са взаимно свързани и взаимно се подсилват. Някои от тези цели са отразени в законодателството на ЕС, докато други нямат регулаторен характер и не предполагат поделяне на тежестта; те представляват общи цели, които да бъдат преследвани чрез съчетание от действия на национално равнище и на равнище ЕС.
В светлината на водещите цели държавите-членки ще определят националните си цели, отчитайки съответните си изходни позиции и национални условия. Държавите-членки ще направят това в съответствие с националните си процедури за вземане на решения, в диалог с Комисията, за да се провери наличието на съгласуваност с водещите цели на ЕС.
Новата стратегия ще търси решения на основните трудности, ограничаващи растежа на национално равнище и на равнище ЕС, включително във връзка с функционирането на вътрешния пазар и инфраструктурата. Държавите-членки ще изготвят национални програми за реформи, съдържащи подробно изложени действия за изпълнението на новата стратегия, като специално се акцентира върху усилията за постигане на националните цели, както и върху мерките за преодоляване на трудностите пред растежа на национално равнище. Устойчивият, производителен и конкурентоспособен селскостопански сектор ще допринесе значително за новата стратегия. ЕС изтъква колко е важно да се насърчават икономическото, социалното и териториалното сближаване, както и да се развиват инфраструктури.
Стратегията ще включва и силно външно измерение, за да се гарантира, че инструментите и политиките на ЕС се използват за утвърждаване на нашите интереси и позиции на световната сцена чрез участие в отворени и справедливи световни пазари.
От ключово значение за успешното изпълнение на стратегията са ефективните механизми за наблюдение: Въз основа на осъществяваното от Комисията наблюдение и извършваната в рамките на Съвета работа Европейският съвет ще изготвя веднъж годишно цялостна оценка на постигнатия напредък в изпълнението на стратегията както на равнище ЕС, така и на национално равнище. През октомври 2010 г. Европейският съвет ще обсъди въпроса за научноизследователската и развойната дейност, по-специално като проучи начини за насърчаване на потенциала на Европа за иновации. Европейският съвет ще обсъди енергийната политика, включително най-подходящите начини тя да подпомогне прехода към икономика с ниски нива на въглеродни емисии и по-голяма сигурност на доставките.
Цялостната координация на икономическите политики ще бъде засилена.
Ще бъде засилена координацията на равнището на еврозоната с цел да се преодолеят предизвикателствата; Необходимо е ЕС да се съсредоточи върху неотложните предизвикателства на конкурентоспособността и промените в платежния баланс. Тесният диалог между държавите-членки и Комисията ще спомогне за подобряване на качеството на наблюдението и за насърчаване на обмена на най-добри практики. Този диалог може да включва срещи на експерти от Комисията и от държавите-членки, за да се направи преглед на положението.
Надеждното и ефективно наблюдение ще зависи от осигуряването на качествени, достоверни и навременни статистически данни от страна на националните служби.
Европейският съвет отправя искане към съвета да създаде специална група, съставена от представители на държавите-членки, ротационното председателство и ЕЦБ, която да представи на Съвета до края на годината мерките, необходими за постигане на целта да се усъвършенства рамката за разрешаване на кризи и да се подобри бюджетната дисциплина, като се проучат всички възможности за укрепване на правната рамка.
Особено необходим е напредък по въпроси като капиталови изисквания; важни за системата финансови институции; финансови инструменти за управление на кризи; по-голяма прозрачност на пазарите на деривати и обмислянето на конкретни мерки по отношение на суаповете за кредитно неизпълнение, свързани с държавни ценни книжа; и прилагане на международно съгласувани принципи за бонуси в сектора на финансовите услуги.
II. ИЗМЕНЕНИЕ НА КЛИМАТА: ПРЕНАСОЧВАНЕ НА УСИЛИЯТА НИ СЛЕД КОПЕНХАГЕН
Единственият ефективен начин за постигане на договорената цел за ограничаване на повишаването на средната световна температура до 2 °C в сравнение с прединдустриалните равнища остава сключването на глобално и всеобхватно правно споразумение. Следва да се възприеме поетапен подход, основаващ се на споразумението от Копенхаген, което следва да се приложи своевременно:
По време на конференция на страните за изменението на климата в Канкун следва да се преодолеят съществуващите пропуски, включително по отношение на адаптирането, горското стопанство, технологиите и наблюдението, докладването и проверката.
ЕС и държавите-членки ще изпълнят ангажимента си за осигуряване на 2,4 милиарда евро годишно през периода 2010—2012 г. за бързо финансиране. ЕС и други развити страни са заявили общ ангажимент за мобилизиране на 100 милиарда щатски долара годишно до 2020 г., с които да се подпомогне борбата на развиващите се страни с изменението на климата. ЕС ще засили диалога, насочен към трети държави. Необходимо е да се използват възможностите за сътрудничество, включително с индустриализирани партньори, в области като екологични технологии, норми и техники за проверка. Следва своевременно да се определят общите интереси с държавите с бързоразвиващи се икономики по въпроси, които биха могли да повлияят в дебата за изменението на климата. Необходимо е да се спрат продължаващите тенденции на загуба на биологично разнообразие и на влошаване на екосистемите.
ПРИЛОЖЕНИЕ
НОВА ЕВРОПЕЙСКА СТРАТЕГИЯ ЗА РАБОТНИ МЕСТА И РАСТЕЖ
СЛЕДВАЩИ СТЪПКИ
Комисията е в процес на определяне на основните трудности пред растежа на равнище ЕС, които впоследствие ще бъдат обсъдени от Съвета; същият процес ще бъде извършен и от държавите-членки на национално равнище, в тясно сътрудничество с Комисията. На заседанието на Европейския съвет през юни 2010 г. ще бъде направен преглед на работата по този въпрос, за да може тя да бъде отчетена при изработването на националните програми за реформи.
Националните цели, следва да бъдат представени своевременно, за да се вземат предвид при изработването на националните програми за реформи.
През първата година на новата стратегия държавите-членки ще представят националните си програми за реформи през есента на 2010 г., като изложат подробно действията, които ще предприемат за зпълнението на стратегията. В подкрепа на тези действия следва да се мобилизират всички подходящи инструменти на ЕС, включително иновативни инструменти за финансиране в сътрудничество с групата на ЕИБ, като стимули за реформи.
До октомври 2010 г. Комисията ще представи необходимите действия на равнище ЕС с оглед на изпълнението на новата стратегия, най-вече чрез водещите инициативи.
Съветът ще определи по-добре съгласуван график на процесите, за да се подобри цялостната последователност на политическите препоръки към държавите-членки.

Заключенията на Европейския съвет - 25—26 март

събота, 17 април 2010 г.

Испания, Финландия, Португалия и Люксембург ще бъдат подложени на оценка от Еврозоната.

Испания, Финландия, Португалия и Люксембург ще бъдат подложени на оценка от Еврозоната.

Еврозоната е 5-и пореден месец в инфлация, след като преживя 5-месечен период на дефлация. Годишната инфлация в еврозоната продължава да расте и през март достига 1.4%, показва статистиката на Евростат. През февруари ръста на потребителките цени във валутния съюз беше 0.9%. Продължава да расте инфлацията и в целия Европейски съюз, която за март достига 1.9% на годишна база, след регистриран ръст от 1.5% за февруари.
Страните от еврозоната се споразумяха на срещата в Мадрид да затегнат съвместния контрол над икономиките в европейския валутен съюз. Това ще бъде част от усилията за противодействие на дълговата криза, която вече ги принуди да имат готовност да отпуснат заеми за милиарди евро на затруднената Гърция.Председателят на Еврогрупата, която обединява финансовите министри на 16-те страни в еврозоната, Жан-Клод Юнкер заяви, че те ще започнат да обсъждат как държавите членки се справят като стъпка към разрешаването на по-широки проблеми, излизащи извън обхвата на вниманието на групата, което е сведено до равнищата на дълговете и дефицитите.Първи ще бъдат подложени на оценка Испания и Финландия, последвани от Португалия и Люксембург.Дискусиите са в рамките на еврозоната, но в тях могат да участват и всички останали страни в ЕС, стана ясно в Брюксел. В разговорите участват Европейската комисия и Европейската централна банка, като идеята е комисията да излезе с предложение до 1 юли, въпреки че този срок може и да не бъде спазен.
Възможно е в крайна сметка решението да се вземе само в еврозоната с формалното одобрение на другите страни членки, но може и да изисква и процедура, обхващаща всичките 27 държави от евроблока.
По време на валутната криза в Азия от 1997-1998 г. някои страни от региона предложиха създаването на Азиатски валутен фонд. Осъществяването на тази идея обаче беше туширано от САЩ и МВФ.
Подробностите тепърва ще се изясняват, но основната идея е да се помага на страни в еврозоната, които имат фискални проблеми, като техните правителства платят сурова цена за слабата си политика.
Ключов момент е строгият надзор, който ще се осъществява, включително до замразяване на достъпа до кохезионни еврофондове, временно отнемане на право на глас на министерски срещи на ЕС и дори ясни правила как една страна нарушител обявява спиране на плащанията по външните си дългове и напуска еврозоната.
Въпросът е какво може да направи ЕС, за да си помогне. Възможно е такъв механизъм да не е съвместим с принципите на паричния съюз и ще е начало на финансова уравниловка в Европа и да компрометира еврото, да накаже страните с фискална дисциплина и да окуражи харчещите безразсъдно.Джордж Сорос оценява вероятността еврозоната да продължи да съществува в настоящия си вид на 50%.
Дори слуховете за смъртта на европейския валутен съюз да са силно преувеличени, той наистина е изправен пред най-критичния тест от създаването му 1999 г. Начинът, по който се справи с него, ще определи бъдещето на общата валута, на еврозоната и на желаещи да влязат там страни като България.
Случват се неща, смятани доскоро за немислими - в еврозоната беше допуснат да влезе Международният валутен фонд , а страните в нея се съгласиха да помогнат на затънал партньор. Въпреки временния оптимизъм на пазарите обаче драмата съвсем не е свършила - гръцкият пожар не е потушен, а само временно овладян. И то по начин, който не дава отговор на най-горещия въпрос - как ще се справя ЕС в бъдеще с подобни кризи.
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс. За контакти: yphalachev@gmail.com