петък, 19 февруари 2010 г.

КАТАСТРОФАЛНИ СЦЕНАРИИ



четвъртък, 18 февруари 2010 г.

ЛОШИ НОВИНИ:ИРАН И АТОМНИТЕ БОМБИ



http://yphalachev1.blogspot.com/


Иран има вече 2.06 тона  ниско обогатен уран, достатъчен да осигури материал за 1-2 атомни бомби  пише в доклад на  МААЕ  подготвен за срещата на 1-5 март.
 Иран демонстративно и открито предизвиква световния ред,предизвиква ценностите на световната цивилизация.За много държави санкциите са сериозно усилие над самите себе си,усилие за самоограничение,особено когато въпроса докосне бизнеса.Турция и Иран подписаха меморандум за взаимно разбирателство в енергийния сектор.Според този документ, Турция ще получи право на продажба на 17,5 милиарда куб.м. газ годишно и сега именно иранския газ ще бъде приоритетна ресурсна база за газопровода "Набуко".В случай, че споразумението бъде реализирано, на позициите на Русия на европейския газов пазар може да бъде нанесен сериозен удар.САЩ , НЕ СМЯТАТ , че Иран трябва да е част от проектите за южен енергиен коридор на този етап.
Изглежда на Иран не му е нужно да създава или използва ядрено оръжие.За Техеран е напълно достатъчна моралната победа над християнския,конфуцианския и останалия свят,който не желае да жертва спокойствието си,един свят като,че ли останал без достоинство.ЕС,САЩ,Русия,Китай,Индия колкото и да се различават в ежедневните политически дискусии се оказаха в един отбор.Те разбраха ,че Иран нарушава не само нормите на безопастност,нарушиха ги и Израел,Индия и Пакистан и някои други,а Иран нарушава световния етичен кодекс.Най накрая Запада и Изтока трябва да признаят че такъв кодекс съществува,че има една цивилизация.В противен случай ще трябва някой друг да строи нов свят,нова цивилизация-може би ислямски.
Заради зависимостта си от иранския петрол и газ Китай е смятан за най-слабото звено в стремежа на международната общност  за предприемане на наказателни мерки срещу Техеран.
Трите западни държави, постоянни членки на Съвета за сигурност на ООН - САЩ, Франция и Великобритания, се опитват да убедят другите две постоянни членки - 
Русия и Китай - да подкрепят налагането на нови по-сурови санкции на Иран.
Най-сериозни позиции в Иран имат швейцарската компания Vitol,швейцарско-холандската Trafigura,френската Total,швейцарската Glencore , британската British Petrolium и индийската Reliance.
Китайската SINOPEC и иранската National Iranian Oil Refining and Distribution Company са подписали  меморандум за сътрудничество и строителство на нефтопреработвателни предприятия в Иран.
Иранската ядрена програма стартира  през 50-те години на ХХ век, със значителната помощ на Съединените щати като част от проекта „Атоми за мир”. След революцията през 1979-а, довела до установяване на ислямския режим, Иран първоначално спира , но впоследствие разработва почти сам програмата.  Русия участва активно в развитието на иранската ядрена енергетика. 
Амбициите на Иран са ясни-да се противодейства на Израел, който отказва да подпише договора за ядрено разоръжаване, не допуска инспектори от МААЕ на своя територия и не дава информация дали разполага с ядрени оръжия.Според военни аналитици е сигурно , че Тел Авив има почти 400 ядрени бойни глави.

'

ЕС- данъчно облагане




Данъчно облагане

Данъчно облагане ©iStockphoto

Пoдкpeпa зa eдинния пaзap

Правителството на вашата страна решава колко данъци да плащате, а не Европейският съюз. ЕС гарантира, че националните данъчни правила съответстват на приоритетните цели на Съюза за създаване на работни места и че те не дават необосновано предимство на предприятията от една страна пред тези от друга. Данъчната политика на ЕС е в подкрепа на принципите на единния пазар и свободното движение на капитали.




Дизелова колонка © Carofoto
Общите правила за данъка върху петрола гарантират честна търговия.
Правителствата повишават данъците, за да финансират разходите си. Различните страни членки имат различни приоритети за разходите и ЕС не пречи на тези приоритети при условие, че страните членки задържат разходите си в разумни граници. Ако те излязат от тях и задлъжняват твърде много, могат да застрашат икономическия растеж на други страни от ЕС. Но ако са предпазливи в икономическата си политика, страните преценяват как да харчат парите си и следователно – кои данъци да повишават, за да финансират разходите си.

Защита на единния пазар

Затова нашите правителства определят нивата на данъците върху печалбите на компаниите и доходите на физически лица, спестяванията и капиталовите печалби. ЕС като цяло просто следи тези решения, за да бъде сигурно, че са коректни към Съюза като цяло. Особено внимание се обръща на данъчното облагане на компаниите поради опасността данъците да създадат препятствия пред гладкото движение на стоки, услуги и капитали на единния пазар на ЕС. Страните членки са обвързани с кодекс на поведение, за да се предотврати предоставянето на данъчни облекчения, които могат да се отразят на инвестиционните решения по несправедлив начин.

Защо ДДС е изключение

Равнищата на данък добавена стойност (ДДС) са частично изключение и изискват участие на ЕС в известна степен, тъй като са много важни за правилното функциониране на единния пазар и лоялната конкуренция в ЕС. Затова ЕС определи горна и долна граница на нивата на ДДС.
Въпреки това има значителни различия в равнищата на ДДС в отделните страни и при известни обстоятелства долната граница може дори да бъде нарушена. Могат да бъдат разрешавани освобождавания от данъка, например за стоки и услуги, които не се конкурират със стоките и услугите от друга страна членка на ЕС, или за необходими в ежедневния живот неща като храна и лекарства.
Освен това, правилата и равнищата за ДДС спазват принципа на ЕС, че решенията по данъчни въпроси могат да се вземат само ако всички държави са единодушни. Това правило предпазва националната автономия.
Двойка, гледаща данъчна декларация © Imageselect
Подоходните данъци се определят от националните правителства.

Бензин, напитки и цигари: защо цените са различни

Промените и различията в акцизите върху бензина, напитките и цигарите много лесно могат да нарушат конкуренцията в ЕС. Ето защо те също подлежат на някои общи правила. Въпреки това има доста възможности за културни различия. Това е една от причините цените на бирата и виното да са толкова различни в различните страни от ЕС. Друга причина са икономическите различия. Страна със стабилни публични финанси не може да бъде принудена да налага данъци заради самите данъци. Така ниските акцизи в Люксембург предлагат изгодни възможности на автомобилисти и купувачи от съседните страни или на преминаващите през него.

Общи правила за данъците върху енергията

Разумно е ЕС да има общи правила за данъчното облагане на енергийните продукти. Това дава възможност на ЕС да има единен подход към използването им като стимули за енергийна ефективност, но правилата отново са достатъчно гъвкави с оглед на обстоятелствата в отделните страни.

Когато става дума за физически лица

Правилата и равнищата за данъчно облагане на физически лица от друга страна са въпрос на правителствата на ЕС, освен ако не са засегнати трансгранични права на физическо лице. Европейската комисия предприе действия, за да гарантира, че гражданите на ЕС не са възпирани да работят в други страни от Съюза от проблеми, свързани с трансфера и данъчното облагане на техните пенсии и пенсионни права.
ЕС играе роля и за избягването на трансграничното укриване на данъци. Въпреки че гражданите на ЕС могат да държат спестяванията си там, където според тях ще имат най-голяма възвръщаемост, те не могат да използват това като средство за избягване на плащането на данъци. Правителствата от ЕС губят законни приходи, ако жителите на техните страни не декларират доходите от лихви върху спестяванията си в чужбина.
Страните от ЕС и правителствата на някои други европейски страни се споразумяха да обменят информация за спестяванията на чужди граждани. Единствените изключения са Австрия, Белгия и Люксембург, както и някои други европейски страни, които засега вместо това налагат данък, удържан при източника. След това те прехвърлят голяма част от парите на страната, в която спестителят живее. Тъй като това е крупно плащане, анонимността на отделния спестител не се нарушава, но данъкът се плаща там, където се дължи.


ПОРТАЛ НА ЕС

сряда, 17 февруари 2010 г.

Договорът от Лисабон


Договорът от Лисабон изменя сега действащите закони за ЕС и ЕО, без да ги заменя. Той осигурява на Съюза необходимата законова рамка и инструменти, за да отговори на бъдещите предизвикателства и на исканията на гражданите.
По-демократична и прозрачна Европа, със засилена роля на Европейския парламент и националните парламенти, повече възможности мнението на гражданите да бъде чуто и по-ясна представа кой какво прави на европейско и национално равнище.
    • Засилена роля на Европейския парламент: Европейският парламент, избиран директно от гражданите на ЕС, има важни нови правомощия във връзка със законодателството на Съюза, неговия бюджет и международните споразумения. Например по-широкото използване на процедурата за съвместно вземане на решения при приемането на закони гарантира, че Европейският парламент е равностоен на Съвета, представляващ държавите-членки, по отношение на голяма част от законодателството на ЕС.
    • Засилено участие на националните парламенти: националните парламенти имат повече възможности да участват в работата на ЕС, най-вече благодарение на нов механизъм, гарантиращ че Съюзът действа само тогава, когато резултатите могат да бъдат постигнати по-добре на равнище ЕС (субсидиарност). Заедно със засилената роля на Европейския парламент това ще повиши демократичността и легитимността на функционирането на Съюза.
    • По-силен глас за гражданите: благодарение на гражданската инициатива 1 милион граждани от известен брой страни членки имат възможността да призоват Комисията да внесе предложения за нови политики.
    • Кой какво прави: отношенията между държавите-членки и Европейския съюз стават по-ясни с категоризацията на компетенциите.
    • Напускане на Съюза: Договорът от Лисабон изрично посочва за пръв път възможността държава-членка да напусне Съюза.

  1. По-ефективна Европа с опростени методи на работа и правила за гласуване, ефикасни и модерни институции за ЕС с 27 страни членки и повишена способност за действие в приоритетни за днешния Съюз области.

    • Резултатно и ефикасно вземане на решения: гласуването с квалифицирано мнозинство в Съвета обхваща и нови области от политиката, за да може вземането на решения да е по-бързо и по-ефикасно. От 2014 г. изчисляването на квалифицираното мнозинство ще се базира на двойно мнозинство - на страни членки и брой хора, представляващо двойната легитимност на Съюза. Двойно мнозинство ще бъде постигнато, когато решението е взето от 55 % от държавите-членки, представляващи най-малко 65 % от населението на ЕС.
    • По-стабилна и опростена институционална рамка: Договорът от Лисабон създава поста председател на Европейския съвет, избиран с мандат от две години и половина, въвежда пряка връзка между избора на председател на Комисията и резултатите от европейските избори, приема нови разпоредби за бъдещия състав на Европейския парламент, както и по-ясни правила за засиленото сътрудничество и финансовите разпоредби.
    • Подобряване на живота на европейците: Договорът от Лисабон подобрява способността на ЕС да действа в няколко политически области, които днес са приоритетни за Съюза и неговите граждани. Става въпрос преди всичко за области от политиката на свобода, сигурност и правосъдие като борба с тероризма и престъпността. В известна степен това се отнася и за други области, сред които са енергийната политика, общественото здраве, гражданската защита, изменението на климата, услугите от общ интерес, изследванията, космосът, териториалното сближаване, търговската политика, хуманитарната помощ, спортът, туризмът и дминистративното сътрудничество.

  2. Европа на правата и ценностите, свободата, солидарността и сигурността, популяризиране на ценностите на Съюза, включване на Хартата за основните права в първичното европейско законодателство, предоставяне на нови механизми за солидарност и гарантиране на по-добра защита на европейските граждани.

    • Демократични ценности: Договорът от Лисабон уточнява и утвърждава ценностите и целите, на базата на които е изграден Съюзът. Тези ценности са отправна точка за европейските граждани и демонстрират какво предлага Европа на партньорите си по света.
    • Права на гражданите и Харта за основните права: Договорът от Лисабон запазва съществуващите права и въвежда нови. По-специално той гарантира свободите и принципите, изложени в Хартата за основните права, и дава на нейните клаузи задължителна юридическа сила. Става въпрос за граждански, политически, икономически и социални права.
    • Свобода на европейските граждани: Договорът от Лисабон съхранява и засилва „четирите свободи“ и политическата, икономическата и социалната свобода на европейските граждани.
    • Солидарност между страните членки: Договорът от Лисабон постановява, че Съюзът и неговите страни членки действат съвместно в дух на солидарност, ако някоя държава-членка стане обект на терористично нападение или е жертва на природно или предизвикано от човека бедствие. Поставен е акцент и на солидарността в областта на енергията.
    • Повишена сигурност за всички: Съюзът получава по-голяма възможност да действа в областта на свободата, сигурността и правосъдието, което се отразява пряко и благоприятно на способността му да се бори с престъпността и тероризма. Нови разпоредби за гражданската защита, хуманитарната помощ и общественото здраве също имат за цел да повишат способността на Съюза за реагиране на заплахите за сигурността на европейските граждани.
  3. Европа като световна сила ще бъде постигната чрез обединяването на инструментите на европейската външна политика както при разработването на нови политики, така и при вземането на решения за тях. Договорът от Лисабон прави ясна позицията на Европа в отношенията с нейните партньори по света. Той използва силните страни на Европа в икономиката, хуманитарната сфера, политиката и дипломацията за отстояване на европейските интереси и ценности по света, като в същото време уважава специфичните интереси на страните членки във външните работи.
    • Нов върховен представител на Съюза във външните отношения и политиката на сигурност, който ще бъде и заместник-председател на Комисията, ще увеличи въздействието, съгласуваността и забележимостта на външната дейност на ЕС.
    • Нова Европейска служба за външна дейност ще оказва помощ и подкрепа на върховния представител.
    • Статутът на единно юридическо лице на Съюза ще увеличи правомощията му за преговори, правейки го по-ефективен на световната сцена и улеснявайки партньорството му с трети страни и международни организации.
    • Напредъкът в европейската политика на сигурност и отбрана ще запази специалните клаузи за вземане на решения, но освен това ще открие пътя към засилено сътрудничество между по-малки групи държави-членки.



неделя, 14 февруари 2010 г.

Ромите с право на жилищно финансиране от ЕС

Право на жилищно финансиране от ЕС за всички маргинализирани общности


Бедните общности в градските и селските райони в рамките на ЕС може да получат регионално финансиране, за да ремонтират своите жилища или да ги заменят с нови. "Наличието на прилични жилищни условия е важно условие в борбата срещу бедността и социалната изолация", заяви пред нас парламентарният докладчик Lambert van Nistelrooij.

Досега единствено ремонтите на жилища в градските райони в 12-те нови държави-членки на ЕС отговаряха на условията за финансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), поради което много голяма част от маргинализираните общности, живеещи в селските райони и в постройки в окаяно състояние, се оказваха пренебрегнати.

Ако предложението бъде одобрено, всички държави в ЕС ще могат да използват средства от ЕФРР за ремонт на жилища за маргинализираните общности или замяната им с нови, без значение къде се намират те. "Положението на уязвимите общности е въпрос, който силно тревожи всички, не само новите държави-членки", коментира г-н van Nistelrooij.

Сред целевите групи са ромите и законните мигранти

Ромите, които са най-голямата социална общност в Европа, засегната от бедността, ще бъдат едни от бенефициерите, но и други групи като мигрантите, например, също би трябвало да получат помощ. "Комисията ще приеме списък с критерии за определяне на районите, страдащи или заплашени от физическо разрушение и социална изолация", каза г-н van Nistelrooij.

В допълнение той даде разяснения относно финансирането. "За периода 2007-2013 г. ЕФРР предоставя около 28 млрд. евро годишно. Жилищните разходи, предназначени за маргинализираните общности, ще съставляват максимум 3°% от съответните оперативни програми или 2°% от общия размер на помощта по линия на ЕФРР във всяка държава-членка."

Предназначението на Европейския фонд за Регионално развитие е да подпомага най-слабо развитите региони в ЕС, и по-специално инфраструктурни проекти като строежа на пътища и телекомуникационни мрежи.


ЕВРОПЕЙСКИ ПАРЛАМЕНТ
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс. За контакти: yphalachev@gmail.com