Ferrari rasmi akan membentangkan Geneva Motor Show minggu depan, model pengeluaran terpantas dan paling berkuasa dalam sejarah jenama - Berlinetta F12. Model baru adalah penggantian 599 dan perbandingan urutan antara kedua-dua kereta adalah lebih daripada menarik.
Kereta yang dikuasakan oleh enjin 1 6,3-liter V12 dengan 730 kuasa kuda - ini adalah yang enjin 1 generasi yang baru Ferrari V12 enjin, dan versi beliau akan mencari 1 tempat dalam generasi yang akan datang yang Enzo, yang perlu debut oleh akhir tahun ini.
F12 Berlinetta memecut dari 0 hingga 100 km / j 3.1 saat, pengehad kelajuan diaktifkan enjin atmosfera 8700 pusingan / min.
Pada mulanya ia menyangka bahawa kereta itu akan menerima 620GT jawatan, tetapi nama itu adalah merujuk kepada model yang klasik Ferrari - 250 GT Berlinetta.
Menurut kereta Ferrari yang baru, berpaling lap terpantas di landasan rumah Ferrari - "Fiorano" untuk 1,23 minit, menjadikannya model pengeluaran terpantas, meninggalkan trek. Syarikat itu mengumumkan bahawa kelajuan maksimum ialah 340 km / j
Enjin yang F12 mempunyai kuasa yang khusus 116 hp setiap liter dan berdasarkan enjin, yang muncul di Ferrari FF - V12 dengan kapasiti silinder 6262 sentimeter padu, dan baris silinder bersudut 65 darjah antara satu sama lain. Tetapi versi F12 mempunyai 80 kuasa kuda yang lebih kuat. Pada kuasa 599, 6-liter V12 adalah lebih 612 kuasa kuda.
Pada F12 Ferrari mengumumkan pengurangan penggunaan bahan api dan tahap pengeluaran, walaupun terdapat peningkatan dalam kuasa. Pelepasan karbon dioksida menurun dari 415 hingga 350 gram bagi setiap kilometer. Penggunaan bahan api tidak menggugurkan 15 liter bahan api purata setiap 100 kilometer. Keputusan ini dicapai dengan pilihan "mula / berhenti".
Kuasa tambahan dan dinamik yang lebih baik telah memaksa beberapa perubahan pada F12, berbanding dengan 599 - kereta adalah 4618 mm panjang dan lebar ialah 1942 mm dan tingginya hanya 1273 mm. Oleh itu, berbanding 599 F12 lebih singkat sebanyak 47 mm 20 mm dan 63 mm lebih rendah yang sempit. Bes roda juga dikurangkan, tetapi Ferrari tidak melaporkan berapa banyak daripada 599, yang adalah 2750 mm.
Enjin, tempat duduk dan papan pemuka adalah lebih rendah dalam F12 daripada 599, yang lebih rendah dikeluarkan dan sentroid seluruh kereta. Pereka telah mencapai "ideal" berat pengedaran antara gandar depan dan belakang - 46:54 dan 47:53 adalah 599.
F12 adalah aluminium ruang bingkai, sebagai pembinaan casis dan badan menggunakan 12 jenis logam ringan. Hasilnya, ketegaran struktur casis telah meningkat sebanyak 20% kepada 599, dan berat kenderaan ialah 1525 kg, dengan 70 kurang daripada 599.
Reka bentuk F12 yang kerja Pininfarina dan Styling Pusat Ferrari, dengan perhatian khusus telah dibayar kepada aerodinamik - ditekan ke jalan dengan mengesankan 76 peratus lebih baik daripada yang 599, dan pekali seretan aerodinamik dikurangkan kepada 0,299.
Dari segi aerodinamik digunakan berbanding sukan permotoran penyelesaian. Satu dipanggil "jambatan udara" - apabila ia mengarahkan aliran udara yang datang melalui lohong sampingan pada hud, ia melalui fender itu dan kemudian berpecah dan diarahkan supaya bahawa mereka ditiup pintu. Penyelesaian ini mengurangkan daya seretan dan membolehkan kawalan yang lebih baik aliran udara yang bergelora.
F12 dibungkus dengan sistem elektronik yang menyokong pemandu - kebezaan, yang menguasai seluruh Premium ESP sistem elektronik, sistem kawalan daya tarikan, derivatif yang dahulunya digunakan dalam Formula 1 dan sistem ABS yang kuat dan responsif.
Masih harga F12 yang tidak dilaporkan, tetapi dijangka menjadi sekurang-kurangnya € 275.000, sebagai pesanan akan diterima daripada hari Geneva Motor Show.
http://www.youtube.com/watch?v=wx7so6TABxA&feature=player_embedded#!