$ 1700000 bernilai pengiklanan semasa penyampaian anugerah filem "Oscar" dari 26 Februari 2012
Antara 1,6 dan 1.7 juta dolar akan kos penyiaran iklan semasa majlis Anugerah Filem "Oscar" di 26 Februari, 2012. Berbanding dengan tahun lepas harga pengiklanan telah jatuh oleh kira-kira 100,000 dolar, tetapi masih adalah lebih tinggi daripada tawaran dalam tahun 2009, apabila pengiklan membayar 1300000 dolar bagi separuh masa televisyen minit. Ditetapkan oleh saluran televisyen ABC, yang menghantar majlis tahunan di bawah perjanjian dengan Akademi Amerika pawagam.
Pada musim baru "Oscar" tarif dikurangkan kerana kritikan yang dilemparkan terhadap penganjur menunjukkan bintang yang terakhir, yang tidak begitu meyakinkan diketuai oleh pelakon James Franco dan Anne Hathaway, kata majalah berpengaruh Hollywood Reporter. Penilaian majlis adalah 9% lebih rendah berbanding tahun lepas. Di Amerika Syarikat, bilangan penonton televisyen menyaksikan pengagihan anugerah, telah 41700000 orang pada tahun 2010 kepada 37,9 juta pada tahun 2011 yang pada tahun lepas pembeli utama masa pengiklanan adalah McDonald, Coca-Cola, Amazon, AT & T, Sprint, Nokia, Honda, Procter & Gamble dan Unilever.