Striker Barcelona Lionel Messi memenangi hadiah gabungan Golden Ball untuk pemain terbaik dari 2010 lalu Argentina mengejutkan menerima suara lebih daripada dua yang lain di tiga teratas - juara dunia Sepanyol Xavi dan Andres Iniesta.
Messi memenangi untuk tahun kedua berturut-turut, adalah pemenang terakhir dari Ballon d'majalah "France Football" dan bernama Player of the Year FIFA. Di musim panas, dua anugerah bersatu menjadi satu.
Argentina tampak sangat terkejut dengan anugerah ini kerana dianggap orang luar di syarikat rakan-rakan pasukannya dari Barcelona kerana lemah kejohanan dunia di Afrika Selatan. Dia adalah pemain yang paling tendangan ke gawang lawan - 29 tanpa skor.
"Saya benar-benar tidak mengharapkan. Saya ingin berkongsi anugerah ini dengan semua rakan pasukan saya, orang-orang yang menyokong saya, para peminat Barcelona dan seluruh Argentina," kata Messi 23 tahun, yang mencetak 60 gol untuk kelab dan pasukan kebangsaan selama masa lalu tahun.
tiga Inter sukses 'cawan Jose Mourinho dilantik jurulatih bola sepak dalam pertandingan dengan Sepanyol Vicente del Bosque dan Pep Guardiola.
понеделник, 10 януари 2011 г.
BULGARIA. Sektor awam dan birokrasi
Birokrasi di Bulgaria adalah sistem kerajaan di mana kuasa dilaksanakan oleh pegawai yang tinggal jauh dari orang dan menghalang dengan cara apapun inisiatif yang wajar.
Saat yang paling sukar bagi setiap kerajaan untuk mengatasi halangan dalaman antara pegawai, yang pasti ditemui setiap usaha untuk reformasi pentadbiran, kerana PNS itu sendiri sebahagian daripada pengundi yang berkuasa (atau sehingga mereka berharap mereka sendiri). Tidak peduli seberapa canggih dilihat, bagaimanapun, contoh-contoh positif tidak kekurangan - untuk secara drastik mengurangkan jumlah pegawai dan memperkenalkan e-kerajaan (tapi di Amerika Syarikat dan Eropah, tidak di rumah).
Bagi Bulgaria, mengoptimumkan jumlah birokrat dan struktur pentadbiran tidak mudah dicapai, tapi kendala utama berasal dari amalan warisan oleh dilantik politik di klientalisme, pentadbiran dan rasuah. Dari ahli politik jauh lebih mudah untuk terus mengawasi pentadbiran. Lebih daripada 70% daripada kemajuan kerjaya dalam pentadbiran awam kerana hubungan politik dan keluarga atau, dalam 30% sisanya kemungkinan rasuah langsung.
Ada dua sebab utama untuk pertumbuhan massa ulama. Yang pertama adalah murni budaya - Bulgaria merasa tertarik dengan manfaat negara pekerjaan-keselamatan, tidak ada pekerjaan, promosi selamat. Kedua adalah dalam moden untuk beberapa tahun sekarang dengan Kesatuan Eropah alasan untuk mencipta struktur baru untuk menghadapi dengan undang-undang masyarakat dan pengurusan dana struktur.
Masalah mengurangkan sektor awam mempunyai dua dimensi. Tulisan dalam pentadbiran negara dicipta dan diedarkan kerana tidak memerlukannya, tapi untuk menyeimbangkan kepentingan politik antara parti yang berkuasa. Selanjutnya, pengurangan di sektor-sektor seperti pendidikan, kesihatan, pertahanan polis, dll sangat tidak popular kerana mereka mempengaruhi sejumlah besar pengundi.
Sumber daya seluruh sektor awam dikunci selama lebih dari setengah juta orang. Peak bagi negara dengan penduduk Bulgaria adalah untuk 100-120000 orang.
Saat yang paling sukar bagi setiap kerajaan untuk mengatasi halangan dalaman antara pegawai, yang pasti ditemui setiap usaha untuk reformasi pentadbiran, kerana PNS itu sendiri sebahagian daripada pengundi yang berkuasa (atau sehingga mereka berharap mereka sendiri). Tidak peduli seberapa canggih dilihat, bagaimanapun, contoh-contoh positif tidak kekurangan - untuk secara drastik mengurangkan jumlah pegawai dan memperkenalkan e-kerajaan (tapi di Amerika Syarikat dan Eropah, tidak di rumah).
Bagi Bulgaria, mengoptimumkan jumlah birokrat dan struktur pentadbiran tidak mudah dicapai, tapi kendala utama berasal dari amalan warisan oleh dilantik politik di klientalisme, pentadbiran dan rasuah. Dari ahli politik jauh lebih mudah untuk terus mengawasi pentadbiran. Lebih daripada 70% daripada kemajuan kerjaya dalam pentadbiran awam kerana hubungan politik dan keluarga atau, dalam 30% sisanya kemungkinan rasuah langsung.
Ada dua sebab utama untuk pertumbuhan massa ulama. Yang pertama adalah murni budaya - Bulgaria merasa tertarik dengan manfaat negara pekerjaan-keselamatan, tidak ada pekerjaan, promosi selamat. Kedua adalah dalam moden untuk beberapa tahun sekarang dengan Kesatuan Eropah alasan untuk mencipta struktur baru untuk menghadapi dengan undang-undang masyarakat dan pengurusan dana struktur.
Masalah mengurangkan sektor awam mempunyai dua dimensi. Tulisan dalam pentadbiran negara dicipta dan diedarkan kerana tidak memerlukannya, tapi untuk menyeimbangkan kepentingan politik antara parti yang berkuasa. Selanjutnya, pengurangan di sektor-sektor seperti pendidikan, kesihatan, pertahanan polis, dll sangat tidak popular kerana mereka mempengaruhi sejumlah besar pengundi.
Sumber daya seluruh sektor awam dikunci selama lebih dari setengah juta orang. Peak bagi negara dengan penduduk Bulgaria adalah untuk 100-120000 orang.
"Dapat" dihentikan.
"Agar" tidak ada lagi dari 15 Mac - ini "berita" itu disebarkan oleh laman Bahasa Inggeris dan tur beberapa jam di seluruh dunia.
rangkaian sosial yang mempunyai lebih daripada setengah bilion pengguna aktif, akan ditutup pada kebijaksanaan syarikat pencipta Marc Zukarbarg yang membenarkan voltan besar tentang fungsi syarikat.
"Dari 15 Mac" to "tidak ada lagi, sila padam pengguna untuk profil peribadi dari semua foto dan menyimpan maklumat yang bermanfaat, kerana selepas tarikh tersebut akan hilang," kata "Zukarbarg sebuah sidang akhbar.
Dalam bangun dari kepanikan global, namun, ternyata itu adalah lelucon. "Saya ingin meyakinkan semua orang bahawa" untuk "tidak akan tertutup," jelas juru bicara rasmi untuk syarikat mega, bernilai $ 50 bilion.
rangkaian sosial yang mempunyai lebih daripada setengah bilion pengguna aktif, akan ditutup pada kebijaksanaan syarikat pencipta Marc Zukarbarg yang membenarkan voltan besar tentang fungsi syarikat.
"Dari 15 Mac" to "tidak ada lagi, sila padam pengguna untuk profil peribadi dari semua foto dan menyimpan maklumat yang bermanfaat, kerana selepas tarikh tersebut akan hilang," kata "Zukarbarg sebuah sidang akhbar.
Dalam bangun dari kepanikan global, namun, ternyata itu adalah lelucon. "Saya ingin meyakinkan semua orang bahawa" untuk "tidak akan tertutup," jelas juru bicara rasmi untuk syarikat mega, bernilai $ 50 bilion.
Crash dari Boeing-727 "untuk" Terbang Iran ".
Penumpang pesawat Boeing-727 "negara pembawa Iran Iran Air jatuh pada hari Ahad dalam cuaca buruk, menewaskan sekurang-kurangnya 72 daripada 105 orang di dalamnya.
"Ketika kemalangan pesawat menewaskan 72 orang, melukai 33 orang, kata para pegawai di wilayah Azerbaijan Barat, di mana pesawat itu jatuh.
50 orang selamat dari 150 penumpang.
"Pesawat tersebut berangkat jam kemudian dari jadwal dari lapangan terbang di Teheran Urmiya kerana cuaca buruk telah mendarat di sebuah desa dekat Urmiya" kata seorang sumber dari perkhidmatan kecemasan.
Di tempat jatuhnya pesawat Boeing-727 "dari syarikat penerbangan Iran Air Iran membuka salah satu dari dua kotak hitam, juru bicara Kementerian Pengangkutan Iran.
Menteri Pengangkutan Hamid Behbahani sukar untuk menentukan penyebab pasti kecelakaan pesawat. Menurut dia diatas semua harus mendekripsi data dari kotak hitam, sementara juga mempersoalkan korban.
"Ketika kemalangan pesawat menewaskan 72 orang, melukai 33 orang, kata para pegawai di wilayah Azerbaijan Barat, di mana pesawat itu jatuh.
50 orang selamat dari 150 penumpang.
"Pesawat tersebut berangkat jam kemudian dari jadwal dari lapangan terbang di Teheran Urmiya kerana cuaca buruk telah mendarat di sebuah desa dekat Urmiya" kata seorang sumber dari perkhidmatan kecemasan.
Di tempat jatuhnya pesawat Boeing-727 "dari syarikat penerbangan Iran Air Iran membuka salah satu dari dua kotak hitam, juru bicara Kementerian Pengangkutan Iran.
Menteri Pengangkutan Hamid Behbahani sukar untuk menentukan penyebab pasti kecelakaan pesawat. Menurut dia diatas semua harus mendekripsi data dari kotak hitam, sementara juga mempersoalkan korban.
Dakar. Klasifikasi umum selepas tahap ketujuh.
Klasifikasi umum selepas tahap ketujuh untuk kenderaan bermotor:
1. Carlos Sainz (Sepanyol / Volkswagen) 23:21:58 h
2. Al-Atia (Qatar / Volkswagen) a - minit 1:22 di belakang
3. Stephane Peterhansel (Perancis / BMW) - 21:11 min
4. Zhiniel Disember Vilier (RSA / Volkswagen) - 32:45 min
5. Christoph Holovshik (Poland / BMW) - 13:28:59
6. Mark Miller (AS / Volkswagen) - h 02:23:44
7. Zhilerm Spinelli (USA / Mitsubishi) - h 02:38:50
8. Christian Lavigne (Hrantsiya / Mini) - h 03:26:41
Klasifikasi umum untuk pengendara sepeda motor
1. Marc Coma (Sepanyol), KTM dengan waktu 26:13:50
2. Cyril Despres (Perancis), KTM 00:07:24 + kemunduran
3. Kontardo Lopez (Chile) pada bulan April + 00:18:27
4. Helder Rodrigues (Portugal) Yamaha 0:33:04 +
5. Ruben Faria (Portugal), NTP + 00:40:53
6. Frans Verhoeven (Belanda) BMW 01:14:10
7. Pedrera Garcia (Sepanyol), KTM + 01:16:33
8. Stefan Svitko (Slovakia) dengan NTP + 01: 20:11
9. Jordi Viladoms (Sepanyol) Yamaha 01:37:23 +
Dakar.
1. Carlos Sainz (Sepanyol / Volkswagen) 23:21:58 h
2. Al-Atia (Qatar / Volkswagen) a - minit 1:22 di belakang
3. Stephane Peterhansel (Perancis / BMW) - 21:11 min
4. Zhiniel Disember Vilier (RSA / Volkswagen) - 32:45 min
5. Christoph Holovshik (Poland / BMW) - 13:28:59
6. Mark Miller (AS / Volkswagen) - h 02:23:44
7. Zhilerm Spinelli (USA / Mitsubishi) - h 02:38:50
8. Christian Lavigne (Hrantsiya / Mini) - h 03:26:41
Klasifikasi umum untuk pengendara sepeda motor
1. Marc Coma (Sepanyol), KTM dengan waktu 26:13:50
2. Cyril Despres (Perancis), KTM 00:07:24 + kemunduran
3. Kontardo Lopez (Chile) pada bulan April + 00:18:27
4. Helder Rodrigues (Portugal) Yamaha 0:33:04 +
5. Ruben Faria (Portugal), NTP + 00:40:53
6. Frans Verhoeven (Belanda) BMW 01:14:10
7. Pedrera Garcia (Sepanyol), KTM + 01:16:33
8. Stefan Svitko (Slovakia) dengan NTP + 01: 20:11
9. Jordi Viladoms (Sepanyol) Yamaha 01:37:23 +
Dakar.
Sepak bola. Inggeris. Yang menarik untuk pusingan keempat Piala FA.
Manchester United akan melakukan perjalanan ke Southampton di babak keempat Piala FA setelah mengalahkan Liverpool.
Berbatov mengatakan telah terjadi hubungan antara dia dan Agger dan memperoleh The Red Devils diberi kuasa untuk melaksanakan hukuman. "Tentu saja, ada hukuman. Ada contact cukup untuk membuat saya kehilangan keseimbangan dan saya benar-benar kehilangan keseimbangan saya," kata Berbatov. "Orang yang mengenal saya tahu bahawa tidak disimulasikan Saya fikir penjaga gol mereka adalah pemain terbaik di lapangan,. Tapi satu tujuan cukup pada akhirnya," kata bekas kapten pasukan kebangsaan Bulgaria.
Ini adalah menarik penuh.
16 permainan akan dimainkan pada 29 dan 30 Januari.
Torquay - Crawley Town / Derby
Watford - Brighton
Bolton - Wigan
Arsenal / Leeds - Huddersfield
Fulham - Tottenham
Everton - Chelsea / Ipswich
Southampton - Manchester United
Swansea - Leyton Orient
Burnley - Burton
Birmingham - Coventry
Doncaster / Serigala - Stoke / Cardiff
Notts County - Leicester / Manchester City
Stevenage - Membaca
Aston Villa - Blackburn
West Ham United - Nottingham Forest
Sheffield Wednesday - Wycombe / Hereford.
Berbatov mengatakan telah terjadi hubungan antara dia dan Agger dan memperoleh The Red Devils diberi kuasa untuk melaksanakan hukuman. "Tentu saja, ada hukuman. Ada contact cukup untuk membuat saya kehilangan keseimbangan dan saya benar-benar kehilangan keseimbangan saya," kata Berbatov. "Orang yang mengenal saya tahu bahawa tidak disimulasikan Saya fikir penjaga gol mereka adalah pemain terbaik di lapangan,. Tapi satu tujuan cukup pada akhirnya," kata bekas kapten pasukan kebangsaan Bulgaria.
Ini adalah menarik penuh.
16 permainan akan dimainkan pada 29 dan 30 Januari.
Torquay - Crawley Town / Derby
Watford - Brighton
Bolton - Wigan
Arsenal / Leeds - Huddersfield
Fulham - Tottenham
Everton - Chelsea / Ipswich
Southampton - Manchester United
Swansea - Leyton Orient
Burnley - Burton
Birmingham - Coventry
Doncaster / Serigala - Stoke / Cardiff
Notts County - Leicester / Manchester City
Stevenage - Membaca
Aston Villa - Blackburn
West Ham United - Nottingham Forest
Sheffield Wednesday - Wycombe / Hereford.
неделя, 9 януари 2011 г.
Dakar Rally. 'S Pilot Volkswagen Nasser Al-Atia menang pada tahap ketujuh. Pemimpin dalam klasemen adalah Carlos Sainz dengan 1:22 min
Dakar Rally. 'S Pilot Volkswagen Nasser Al-Atia menang pada tahap ketujuh.
Pemimpin dalam klasemen adalah Carlos Sainz dengan 1:22 min
Pada tahap ketujuh hari ini dari mulai berdiri 280 peserta, yang bererti bahawa 127 telah menolak sebelum bahagian kedua reli. 170 pengendara tetap 125, sedangkan 45 mengalami penurunan.
Ketika pengendara di Buenos Aires dilancarkan 140 awak dan sekarang 92 - menolak untuk 48. Dalam kategori ATV 30 awak sudah menyerah 14. Ketika keseimbangan adalah lori: 67 starter, 21 tangguhan, 46 terus menyertai dalam bahagian kedua dari Reli Dakar.
Pilot Volkswagen Nasser Al-Atia memenangi tahap kedua menang di Rally Dakar. Jadi dia memendekkan kemajuan rakan sepasukannya dan pemimpin dalam klasemen Carlos Sainz untuk 1:22 min
Stephane Peterhansel dengan BMW lagi ban kempes dan kehilangan hampir 8 minit, telah 21 gol di belakang Sepanyol.
Satunya wakil Bulgaria dalam kategori quadricycles Petrus Tsenkov yang terus sendirian di lomba setelah keluar dari Todor Hristov, mengisi bahagian antara Arica dan Antofagasta masa 13 th.
Bergerak pada kedudukan ke-17 dalam peringkat keseluruhan selepas masalah teknikal dari tahap kelima dan keenam itu menarik keluar dari 10 besar dan berat dengan penangguhan serius beberapa jam.
Todor pilot Hristov keluar dari Reli Dakar setelah jatuh dalam tahap keenam hari Jumaat, yang mempunyai tiga tulang rusuk patah dan memar tulang belakang. Itu terjadi hanya 37 km dari finish panggung.
Bulgaria terus drive, tapi macet dengan quadricycle di bukit pasir dan kram punya, kata Eurosport. Dia menghabiskan malam dengan tenaga perubatan dari ASO penyelenggara di padang gurun di sebuah kem perubatan kecemasan di mana ia dijumpai. Keesokan paginya (Sabtu petang waktu tempatan) diterbangkan dengan helikopter perubatan ke rumah sakit di Iquique.
Setelah melewati ujian yang diperlukan Christopher merasa relatif baik dan berada dalam keadaan fizikal dan mental yang stabil, kata wartawan Bulgaria yang berada di Dakar. Pilot berharap dapat terus bergerak dalam perlumbaan dengan mereka.
Pada hari Jumaat, Peterhansel sudah terpantas, tapi empat ban meletup di tiga cadangan dan prosalzhi Buruk keberuntungan hari ini untuk menghantuinya tetap selama 21 minit di belakang Sainz dan saat ini sedang di luar pertempuran secara langsung untuk tempat pertama. Bergerak ke tempat ketiga dalam klasemen.
Pada hari Sabtu pasukan kalah All4 Mini Racing ", selepas Gerlach Shisheri berbalik beberapa kali di atas langit-langit dan praktikal menghancurkannya selama ujian pada hari rehat. Crash Perancis terluka kepalanya, tapi harus menghadiri rumah sakit.
Kabar buruk bagi pasukan dilanjutkan dengan kemalangan berat pada melakukan terkuat Orlando Teranova Argentina yang identik jatuh nya BMW X3CC "200 km selepas bermulanya panggung. Dengan latar belakang ini, menjaga tempat kelima Krzysztof Holovchits, yang juga pecah dua ban, datang sebagai hiburan untuk pasukan kilang Bavarians.
perairan Kutub kompetitif pertempuran dengan driver terkini dari "Volkswagen" Mark Miller, tapi kesalahan Amerika dalam navigation dan kehilangan persaingan dengan penangguhan 22 minit di belakang lawan.
Pemimpin dalam klasemen adalah Carlos Sainz dengan 1:22 min
Pada tahap ketujuh hari ini dari mulai berdiri 280 peserta, yang bererti bahawa 127 telah menolak sebelum bahagian kedua reli. 170 pengendara tetap 125, sedangkan 45 mengalami penurunan.
Ketika pengendara di Buenos Aires dilancarkan 140 awak dan sekarang 92 - menolak untuk 48. Dalam kategori ATV 30 awak sudah menyerah 14. Ketika keseimbangan adalah lori: 67 starter, 21 tangguhan, 46 terus menyertai dalam bahagian kedua dari Reli Dakar.
Pilot Volkswagen Nasser Al-Atia memenangi tahap kedua menang di Rally Dakar. Jadi dia memendekkan kemajuan rakan sepasukannya dan pemimpin dalam klasemen Carlos Sainz untuk 1:22 min
Stephane Peterhansel dengan BMW lagi ban kempes dan kehilangan hampir 8 minit, telah 21 gol di belakang Sepanyol.
Satunya wakil Bulgaria dalam kategori quadricycles Petrus Tsenkov yang terus sendirian di lomba setelah keluar dari Todor Hristov, mengisi bahagian antara Arica dan Antofagasta masa 13 th.
Bergerak pada kedudukan ke-17 dalam peringkat keseluruhan selepas masalah teknikal dari tahap kelima dan keenam itu menarik keluar dari 10 besar dan berat dengan penangguhan serius beberapa jam.
Todor pilot Hristov keluar dari Reli Dakar setelah jatuh dalam tahap keenam hari Jumaat, yang mempunyai tiga tulang rusuk patah dan memar tulang belakang. Itu terjadi hanya 37 km dari finish panggung.
Bulgaria terus drive, tapi macet dengan quadricycle di bukit pasir dan kram punya, kata Eurosport. Dia menghabiskan malam dengan tenaga perubatan dari ASO penyelenggara di padang gurun di sebuah kem perubatan kecemasan di mana ia dijumpai. Keesokan paginya (Sabtu petang waktu tempatan) diterbangkan dengan helikopter perubatan ke rumah sakit di Iquique.
Setelah melewati ujian yang diperlukan Christopher merasa relatif baik dan berada dalam keadaan fizikal dan mental yang stabil, kata wartawan Bulgaria yang berada di Dakar. Pilot berharap dapat terus bergerak dalam perlumbaan dengan mereka.
Pada hari Jumaat, Peterhansel sudah terpantas, tapi empat ban meletup di tiga cadangan dan prosalzhi Buruk keberuntungan hari ini untuk menghantuinya tetap selama 21 minit di belakang Sainz dan saat ini sedang di luar pertempuran secara langsung untuk tempat pertama. Bergerak ke tempat ketiga dalam klasemen.
Pada hari Sabtu pasukan kalah All4 Mini Racing ", selepas Gerlach Shisheri berbalik beberapa kali di atas langit-langit dan praktikal menghancurkannya selama ujian pada hari rehat. Crash Perancis terluka kepalanya, tapi harus menghadiri rumah sakit.
Kabar buruk bagi pasukan dilanjutkan dengan kemalangan berat pada melakukan terkuat Orlando Teranova Argentina yang identik jatuh nya BMW X3CC "200 km selepas bermulanya panggung. Dengan latar belakang ini, menjaga tempat kelima Krzysztof Holovchits, yang juga pecah dua ban, datang sebagai hiburan untuk pasukan kilang Bavarians.
perairan Kutub kompetitif pertempuran dengan driver terkini dari "Volkswagen" Mark Miller, tapi kesalahan Amerika dalam navigation dan kehilangan persaingan dengan penangguhan 22 minit di belakang lawan.
Абонамент за:
Публикации (Atom)
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс.
За контакти: yphalachev@gmail.com