понеделник, 10 януари 2011 г.

BULGARIA. Sektor awam dan birokrasi

Birokrasi di Bulgaria adalah sistem kerajaan di mana kuasa dilaksanakan oleh pegawai yang tinggal jauh dari orang dan menghalang dengan cara apapun inisiatif yang wajar.
Saat yang paling sukar bagi setiap kerajaan untuk mengatasi halangan dalaman antara pegawai, yang pasti ditemui setiap usaha untuk reformasi pentadbiran, kerana PNS itu sendiri sebahagian daripada pengundi yang berkuasa (atau sehingga mereka berharap mereka sendiri). Tidak peduli seberapa canggih dilihat, bagaimanapun, contoh-contoh positif tidak kekurangan - untuk secara drastik mengurangkan jumlah pegawai dan memperkenalkan e-kerajaan (tapi di Amerika Syarikat dan Eropah, tidak di rumah).
Bagi Bulgaria, mengoptimumkan jumlah birokrat dan struktur pentadbiran tidak mudah dicapai, tapi kendala utama berasal dari amalan warisan oleh dilantik politik di klientalisme, pentadbiran dan rasuah. Dari ahli politik jauh lebih mudah untuk terus mengawasi pentadbiran. Lebih daripada 70% daripada kemajuan kerjaya dalam pentadbiran awam kerana hubungan politik dan keluarga atau, dalam 30% sisanya kemungkinan rasuah langsung.
Ada dua sebab utama untuk pertumbuhan massa ulama. Yang pertama adalah murni budaya - Bulgaria merasa tertarik dengan manfaat negara pekerjaan-keselamatan, tidak ada pekerjaan, promosi selamat. Kedua adalah dalam moden untuk beberapa tahun sekarang dengan Kesatuan Eropah alasan untuk mencipta struktur baru untuk menghadapi dengan undang-undang masyarakat dan pengurusan dana struktur.
Masalah mengurangkan sektor awam mempunyai dua dimensi. Tulisan dalam pentadbiran negara dicipta dan diedarkan kerana tidak memerlukannya, tapi untuk menyeimbangkan kepentingan politik antara parti yang berkuasa. Selanjutnya, pengurangan di sektor-sektor seperti pendidikan, kesihatan, pertahanan polis, dll sangat tidak popular kerana mereka mempengaruhi sejumlah besar pengundi.
Sumber daya seluruh sektor awam dikunci selama lebih dari setengah juta orang. Peak bagi negara dengan penduduk Bulgaria adalah untuk 100-120000 orang.

"Dapat" dihentikan.

"Agar" tidak ada lagi dari 15 Mac - ini "berita" itu disebarkan oleh laman Bahasa Inggeris dan tur beberapa jam di seluruh dunia.
rangkaian sosial yang mempunyai lebih daripada setengah bilion pengguna aktif, akan ditutup pada kebijaksanaan syarikat pencipta Marc Zukarbarg yang membenarkan voltan besar tentang fungsi syarikat.
"Dari 15 Mac" to "tidak ada lagi, sila padam pengguna untuk profil peribadi dari semua foto dan menyimpan maklumat yang bermanfaat, kerana selepas tarikh tersebut akan hilang," kata "Zukarbarg sebuah sidang akhbar.
Dalam bangun dari kepanikan global, namun, ternyata itu adalah lelucon. "Saya ingin meyakinkan semua orang bahawa" untuk "tidak akan tertutup," jelas juru bicara rasmi untuk syarikat mega, bernilai $ 50 bilion.

Crash dari Boeing-727 "untuk" Terbang Iran ".

Penumpang pesawat Boeing-727 "negara pembawa Iran Iran Air jatuh pada hari Ahad dalam cuaca buruk, menewaskan sekurang-kurangnya 72 daripada 105 orang di dalamnya.
"Ketika kemalangan pesawat menewaskan 72 orang, melukai 33 orang, kata para pegawai di wilayah Azerbaijan Barat, di mana pesawat itu jatuh.
50 orang selamat dari 150 penumpang.
"Pesawat tersebut berangkat jam kemudian dari jadwal dari lapangan terbang di Teheran Urmiya kerana cuaca buruk telah mendarat di sebuah desa dekat Urmiya" kata seorang sumber dari perkhidmatan kecemasan.
Di tempat jatuhnya pesawat Boeing-727 "dari syarikat penerbangan Iran Air Iran membuka salah satu dari dua kotak hitam, juru bicara Kementerian Pengangkutan Iran.
Menteri Pengangkutan Hamid Behbahani sukar untuk menentukan penyebab pasti kecelakaan pesawat. Menurut dia diatas semua harus mendekripsi data dari kotak hitam, sementara juga mempersoalkan korban.

Dakar. Klasifikasi umum selepas tahap ketujuh.

Klasifikasi umum selepas tahap ketujuh untuk kenderaan bermotor:

1. Carlos Sainz (Sepanyol / Volkswagen) 23:21:58 h
2. Al-Atia (Qatar / Volkswagen) a - minit 1:22 di belakang
3. Stephane Peterhansel (Perancis / BMW) - 21:11 min
4. Zhiniel Disember Vilier (RSA / Volkswagen) - 32:45 min
5. Christoph Holovshik (Poland / BMW) - 13:28:59
6. Mark Miller (AS / Volkswagen) - h 02:23:44
7. Zhilerm Spinelli (USA / Mitsubishi) - h 02:38:50
8. Christian Lavigne (Hrantsiya / Mini) - h 03:26:41

Klasifikasi umum untuk pengendara sepeda motor

1. Marc Coma (Sepanyol), KTM dengan waktu 26:13:50
2. Cyril Despres (Perancis), KTM 00:07:24 + kemunduran
3. Kontardo Lopez (Chile) pada bulan April + 00:18:27
4. Helder Rodrigues (Portugal) Yamaha 0:33:04 +
5. Ruben Faria (Portugal), NTP + 00:40:53
6. Frans Verhoeven (Belanda) BMW 01:14:10
7. Pedrera Garcia (Sepanyol), KTM + 01:16:33
8. Stefan Svitko (Slovakia) dengan NTP + 01: 20:11
9. Jordi Viladoms (Sepanyol) Yamaha 01:37:23 +
Dakar.

Sepak bola. Inggeris. Yang menarik untuk pusingan keempat Piala FA.

Manchester United akan melakukan perjalanan ke Southampton di babak keempat Piala FA setelah mengalahkan Liverpool.
Berbatov mengatakan telah terjadi hubungan antara dia dan Agger dan memperoleh The Red Devils diberi kuasa untuk melaksanakan hukuman. "Tentu saja, ada hukuman. Ada contact cukup untuk membuat saya kehilangan keseimbangan dan saya benar-benar kehilangan keseimbangan saya," kata Berbatov. "Orang yang mengenal saya tahu bahawa tidak disimulasikan Saya fikir penjaga gol mereka adalah pemain terbaik di lapangan,. Tapi satu tujuan cukup pada akhirnya," kata bekas kapten pasukan kebangsaan Bulgaria.

Ini adalah menarik penuh.
16 permainan akan dimainkan pada 29 dan 30 Januari.

Torquay - Crawley Town / Derby
Watford - Brighton
Bolton - Wigan
Arsenal / Leeds - Huddersfield
Fulham - Tottenham
Everton - Chelsea / Ipswich
Southampton - Manchester United
Swansea - Leyton Orient
Burnley - Burton
Birmingham - Coventry
Doncaster / Serigala - Stoke / Cardiff
Notts County - Leicester / Manchester City
Stevenage - Membaca
Aston Villa - Blackburn
West Ham United - Nottingham Forest
Sheffield Wednesday - Wycombe / Hereford.

неделя, 9 януари 2011 г.

Dakar Rally. 'S Pilot Volkswagen Nasser Al-Atia menang pada tahap ketujuh. Pemimpin dalam klasemen adalah Carlos Sainz dengan 1:22 min

Dakar Rally. 'S Pilot Volkswagen Nasser Al-Atia menang pada tahap ketujuh.
Pemimpin dalam klasemen adalah Carlos Sainz dengan 1:22 min

Pada tahap ketujuh hari ini dari mulai berdiri 280 peserta, yang bererti bahawa 127 telah menolak sebelum bahagian kedua reli. 170 pengendara tetap 125, sedangkan 45 mengalami penurunan.
Ketika pengendara di Buenos Aires dilancarkan 140 awak dan sekarang 92 - menolak untuk 48. Dalam kategori ATV 30 awak sudah menyerah 14. Ketika keseimbangan adalah lori: 67 starter, 21 tangguhan, 46 terus menyertai dalam bahagian kedua dari Reli Dakar.
Pilot Volkswagen Nasser Al-Atia memenangi tahap kedua menang di Rally Dakar. Jadi dia memendekkan kemajuan rakan sepasukannya dan pemimpin dalam klasemen Carlos Sainz untuk 1:22 min
Stephane Peterhansel dengan BMW lagi ban kempes dan kehilangan hampir 8 minit, telah 21 gol di belakang Sepanyol.
Satunya wakil Bulgaria dalam kategori quadricycles Petrus Tsenkov yang terus sendirian di lomba setelah keluar dari Todor Hristov, mengisi bahagian antara Arica dan Antofagasta masa 13 th.
Bergerak pada kedudukan ke-17 dalam peringkat keseluruhan selepas masalah teknikal dari tahap kelima dan keenam itu menarik keluar dari 10 besar dan berat dengan penangguhan serius beberapa jam.
Todor pilot Hristov keluar dari Reli Dakar setelah jatuh dalam tahap keenam hari Jumaat, yang mempunyai tiga tulang rusuk patah dan memar tulang belakang. Itu terjadi hanya 37 km dari finish panggung.
Bulgaria terus drive, tapi macet dengan quadricycle di bukit pasir dan kram punya, kata Eurosport. Dia menghabiskan malam dengan tenaga perubatan dari ASO penyelenggara di padang gurun di sebuah kem perubatan kecemasan di mana ia dijumpai. Keesokan paginya (Sabtu petang waktu tempatan) diterbangkan dengan helikopter perubatan ke rumah sakit di Iquique.
Setelah melewati ujian yang diperlukan Christopher merasa relatif baik dan berada dalam keadaan fizikal dan mental yang stabil, kata wartawan Bulgaria yang berada di Dakar. Pilot berharap dapat terus bergerak dalam perlumbaan dengan mereka.
Pada hari Jumaat, Peterhansel sudah terpantas, tapi empat ban meletup di tiga cadangan dan prosalzhi Buruk keberuntungan hari ini untuk menghantuinya tetap selama 21 minit di belakang Sainz dan saat ini sedang di luar pertempuran secara langsung untuk tempat pertama. Bergerak ke tempat ketiga dalam klasemen.
Pada hari Sabtu pasukan kalah All4 Mini Racing ", selepas Gerlach Shisheri berbalik beberapa kali di atas langit-langit dan praktikal menghancurkannya selama ujian pada hari rehat. Crash Perancis terluka kepalanya, tapi harus menghadiri rumah sakit.
Kabar buruk bagi pasukan dilanjutkan dengan kemalangan berat pada melakukan terkuat Orlando Teranova Argentina yang identik jatuh nya BMW X3CC "200 km selepas bermulanya panggung. Dengan latar belakang ini, menjaga tempat kelima Krzysztof Holovchits, yang juga pecah dua ban, datang sebagai hiburan untuk pasukan kilang Bavarians.
perairan Kutub kompetitif pertempuran dengan driver terkini dari "Volkswagen" Mark Miller, tapi kesalahan Amerika dalam navigation dan kehilangan persaingan dengan penangguhan 22 minit di belakang lawan.

Portugal akan mengikuti nasib Ireland dan Yunani.

Banyak ahli ekonomi memberi amaran bahawa Portugal adalah sebuah negara di pinggiran zon euro, yang kemungkinan besar akan mengikuti nasib Ireland dan Yunani dan akan mencari bantuan antarabangsa. Selama minggu Lisbon akan mengadakan lelong pertama untuk penempatan bon tahun ini.
Perdana Menteri Portugal Jose Socrates, bagaimanapun, membantah spekulasi bahawa negara itu akan memerlukan dana talangan dari dana tersebut untuk menstabilkan kawasan tersebut. Dia meyakinkan bahawa negara diramalkan akan mencapai target anggaran. "Kami mencapai keputusan yang lebih baik dalam pendapatan dan perbelanjaan, yang merupakan isyarat terbaik daripada keyakinan bahawa kita boleh menghantar ke pasaran antarabangsa," kata Jose Socrates.
Berbeza dengan optimis, Portugal untuk menerima rancangan penyelamatan secepat mungkin untuk mencegah penyebaran krisis hutang ke negara lain berkeras pada dua negara paling berpengaruh di zon euro - Perancis dan Jerman, kata majalah Jerman Der Spiegel . Tanpa merujuk pada sebuah penerbitan sumber tertentu berpendapat bahawa kerajaan ahli dari dua ekonomi Eropah yang paling kuat adalah bimbang bahawa Lisbon bisa segera mampu untuk membiayai hutang dengan tingkat bunga yang wajar, terutama mengingat kenaikan harga hutang pada akhir tahun lalu.
Berlin dan Paris juga ingin kawasan euro untuk awam berjanji bahawa mereka akan melakukan segala daya kami untuk melindungi mata wang tunggal, termasuk untuk meningkatkan dana penyelamatan bernilai € 750000000000, jika perlu.
Dua hari yang lalu pengurus Presiden Bank Pusat Eropah Jean-Claude Trichet mengatakan bahawa tanggung jawab untuk polisi kewangan tidak dapat menggantikan tidak bertanggung jawab kerajaan. Jangan berharap bank untuk melakukan pekerjaan anda, Trichet mengatakan, menambah bahawa proposal di Brussels untuk pengetatan keadaan Pakatan Kestabilan tidak melaporkan kemajuan yang signifikan. Pernyataannya muncul setelah harga di mana pelabur membeli bon kerajaan untuk menjamin terhadap kegagalan negara melompat rekod Belgium dan Ireland. Peningkatan ketara dan kos insurans terhadap kegagalan Portugal dan Itali. Hal ini mendorong para menteri kewangan dari kawasan euro untuk memanggil Peraturan anggaran ketat di negara-negara untuk menahan masalah hutang di zon euro di peringkat mereka saat ini.
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс. За контакти: yphalachev@gmail.com