събота, 29 януари 2011 г.

Musim Formula 1 2011. Baru kereta Ferrari F150.



Ferrari F150.
Chassis:
monocoque Karbon, gearbox longitudinal, pembezaan dengan gesekan terhad, sekuensial semi-automatik dikawal secara elektronik gearbox
Jumlah gigi - 7 + reverse, badged rem cakera karbon mempunyai pengudaraan,
suspensi depan, Bebas dan belakang dengan pushrod menggalakkan, Berat dengan pelincir air dan pemacu - 640 kg, BBS roda.
Engine:
Jumlah silinder - 8 Silinder aluminium cor blok di sudut, berbentuk V 90 darjah
Jumlah injap - 32 Kapasiti - 2398 cm padu, Berat -> 95 kg, Elektronik suntikan bahan bakar dan bahan bakar api - Shell V-Power, Oil - Shell Helix Ultra.
Ferrari adalah pasukan pertama di Formula 1, yang mempresentasikan mobil baru mereka untuk musim 2011 mendatang, rumah dari Ferrari di Maranello. Menurut Presiden Luca di Montezemolo, jurutera Itali telah mengajukan desain agresif yang bertujuan untuk memulakan musim angin puyuh baru dan untuk mengelakkan prestasi yang buruk dari awal tahun 2010.
Gambar-gambar pertama dan cuplikan dari kereta Ferrari F150 baru sebahagian besar banyak mengesahkan maklumat awal tentang perkembangan kod projek di Maranello 662, tapi andaian lain sama sekali menyangkal, seperti harapan suspensi belakang adalah sebagai Red Bull untuk musim lalu.
Hidung benar-benar lebih tinggi berbanding tahun lalu, dan suspensi depan terjebak kurung lebih tinggi dan lebih rendah yang melekat pada sisi tatarajah lambung dari sifar keel khas.
Sebuah hidung yang lebih tinggi dan depan turun tatarajah harus memastikan aliran bersih dan membawa pekerjaan yang lebih baik di sayap depan. jarak yang lebih besar antara dirinya dan hidung, memberikan aliran yang lebih baik di sekitarnya.
Kokpit pada umumnya lebih tinggi untuk memenuhi keperluan dari Peraturan.
Di dalam kereta ada akan dipertingkatkan, KERS ringan, dikembangkan lagi dengan rakan Manetho Mare.
bahagian dahulu dan penyelesaian yang paling menarik, dan tentu saja terlihat mengejutkan suspensi belakang dengan sistem yang dibangunkan dari push - pushrod - bukan download pulrod sistem yang diharapkan.
Suspensi terbentuk yang menghalang jet hangat dari tailpipes, yang masih di mana anda diminta untuk perlumbaan di Valencia musim lalu.
Sirip Hiu, sekali lagi sesuai dengan keperluan peraturan tidak lagi mencapai sayap, tetapi berhenti di 730 mm untuk aci belakang.
Hanya sayap belakang sangat menarik dan mampu membuka celah antara dua elemen 10 hingga 50 mm. Peningkatan ini, bagaimanapun, tidak akan mengangkat elemen atas, seperti yang diharapkan sebelumnya, namun dengan pembukaan maju dari bahagian depan elemen ini. bersama yang lebih besar akan membolehkan kelajuan yang lebih tinggi pada lurus kerana drag yang lebih rendah.
Benar-benar baru juga badged rem yang dirancang untuk mematikan disk drive khas dan untuk membawa di udara. Tentu saja, tindakan mereka konsisten dengan berat minimum meningkat dari mobil 620-640 kg untuk membuatnya lebih mudah untuk mengintegrasikan sistem KERS. Rem dan penghantaran, lebih-lebih lagi, digabungkan dan karya murni mekanikal unit untuk menghasilkan tenaga dan pengabdian.
Komponen terkini, yang tidak hanya mereka tetapi semua mobil harus dalam penyegerakan, ban adalah Pirelli - mereka harus bekerja dalam keutamaan dengan kereta sejak ujian pertama pada hari Selasa di Valencia.
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс. За контакти: yphalachev@gmail.com