неделя, 30 януари 2011 г.

Dibayar akses kepada The New York Times.

The New York Times mengumumkan bergerak menuju pengenaan akses dibayar kepada berita di situsnya.
Beberapa pengkritik, menjelaskan: "Berhasil syarikat media mengikuti audiens mereka, dan hanya kemudian sesuai keputusan mereka untuk menukar kandungan atau platform dengan pendapatan." Tidak adanya pendekatan tersebut membawa penonton risiko yang akan memukul mundur kerana keinginan untuk realisasi pendapatan jangka pendek.
Sejak tetamu Februari sampai NYTimes.com akan melihat sejumlah bahan maklumat percuma.
Untuk membaca lebih lanjut, pelanggan akan dikenakan bayaran tetap untuk akses tak terbatas.
Dengan keputusan kemungkinan besar akan mengasingkan jutaan pengunjung biasa, tapi berharap untuk kas dalam kesetiaan pembaca setia, yang sangat diragukan, tapi waktu yang akan memberitahu.
Tujuannya adalah untuk memaksimumkan pendapatan tidak hanya dari format digital, tapi dalam hal arus kewangan secara keseluruhan.
NYTimes.com adalah laman akhbar yang paling popular di Amerika Syarikat. Ada lebih dari 17 juta pembaca pada bulan menurut Nielsen Online. Para pemerhati melaporkan bahawa edisi online adalah pemimpin dalam pendapatan iklan.
"Anda tidak boleh meneruskan untuk mengendalikan laman dari New York Times, jika anda tidak menemukan sumber pendapatan baru," kata James Mack Kuivi, seorang penganalisis media.
Menurut penganalisis di lembaga pemeringkat Fitch, Times akan dapat berjaya menjalankan strategi pembangunan hanya dengan cara ini.
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс. За контакти: yphalachev@gmail.com